تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 - 22:58
کد خبر : 1731

احتمالات وعده روحانی برای گشایش اقتصادی

احتمالات وعده روحانی برای گشایش اقتصادی

«حسن روحانی» میانه مردادماه وعده «گشایش اقتصادی» طی یک هفته را داد و پس از آن رئیس دفتر و مشاور رئیس جمهوری ضمن تایید این گشایش به گمانه‌زنی‌ها در این باره دامن زدند. به گزارش ایران مامن ، برکناری «برایان هوک» نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران این گمانه را تقویت کرده که شاید

«حسن روحانی» میانه مردادماه وعده «گشایش اقتصادی» طی یک هفته را داد و پس از آن رئیس دفتر و مشاور رئیس جمهوری ضمن تایید این گشایش به گمانه‌زنی‌ها در این باره دامن زدند.

به گزارش ایران مامن ، برکناری «برایان هوک» نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران این گمانه را تقویت کرده که شاید «دونالد ترامپ» بخواهد سه ماه قبل از انتخابات۲۰۲۰ دست به معامله بزند.

از طرف دیگر احتمال انعقاد قراردادی با چینی‌ها در حوزه مالی و اقتصادی هم مطرح است و بعضی حتی از هنگ‌کنگی شدن جزیره کیش برای دور زدن تحریم‌ها سخن می‌گویند. این در حالی است که مشکلاتی جدی در این مسیر وجود دارد که یکی از آن‌ها لیست سیاه اف.ای.تی.اف است.

به همین خاطر گروهی هم می‌گویند شاید گشایش وعده‌داده شده، تصمیم نظام برای پذیرش لوایح اف.ای.تی.اف باشد که می‌تواند بازار ارز را تکان دهد. عده‌ای هم می‌گویند شاید افزایش عرضه اولیه در بازار سهام منظور روحانی باشد.

با وجود این سناریوها، از محتمل‌ترین‌ها در زمینه گشایش اقتصادی، فروش اوراق ارزی با پایه نفت یا همان پیش فروش نفت تولیدیِ دو سال آتی به مردم است تا در تاریخ سررسید با نرخِ روز دلار و نفت اقدام به بازپرداخت به مردم کند. پیش‌بینی می‌شود این اقدام در صورت استقبال مردم تا حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان عاید دولت می‌سازد و ضمن رفع بخشی از کسری بودجه از سفته‌بازی در بازار تا حدی جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات