تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 19:02
کد خبر : 17318

انتقام دقیق در قدس و پاسخ کور در اصفهان

انتقام دقیق در قدس و پاسخ کور در اصفهان
با توجه به سوابق و انگیزه بازیگران عملیات خرابکارانه و تروریستی در ایران، انتشار حملات پهپادی دیشب کافی بود تا بلافاصله انگشت‌ها تل‌آویو را نشان دهد.

«خیری علقم» ۲۱ ساله شامگاه جمعه در واکنش به کشتار تازه صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین، هشت اسرائیلی را در بیت‌المقدس شرقی کشت و دست‌کم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. برخی رسانه‌ها آمار کشته‌شدگان را ۱۰ نفر و زخمی‌ها را دست‌کم ۱۲ نفر اعلام کرده‌اند.

 

به گزارش رسانه‌ها، عملیات انتقامی جوان فلسطینی موجب شادی و خوشحالی گسترده مردم در کرانه باختری و نوار غزه شد.

 

خیری علقم

 

نظامیان صهیونیست بامداد پنج‌شنبه با یورش به اردوگاه جنین و دیگر مناطق باختری دست‌کم ۱۰ فلسطینی، از جمله یک زن مسن را به شهادت رساندند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

 

«نیویورک‌تایمز» این عملیات را مرگبارترین حمله در قدس شرقی از سال ۲۰۰۸ توصیف کرد و نوشت عملیات جمعه شب منطقه یهودی شهر بیت‌المقدس تازه‌ترین تلاش در چرخه‌ای خشونت‌آمیز در منطقه بود. کارزار اسرائیل منجر به کشته‌شدن بیش از ۱۷۰ فلسطینی در سال ۲۰۲۲ شد که بالاترین آمار سالانه در طول بیش از یک و نیم دهه درگیری فلسطین با رژیم صهیونیستی بوده است. حملاتی که طبیعتا به موج جدیدی از خشم و انتقام‌جویی فلسطینیان دامن زده است.

 

در حالی که بسیاری از رسانه‌های اصولگرا با عناوینی مانند «شیر انتقام»، «به وقت انتقام»، «۱۰ در برابر ۱۰، مقاومت انتقام جنین را دقیق گرفت»، «وحشت در لانه عنکبوت» و … از این عملیات یاد می‌کنند، برخی تحلیلگران حادثه دیشب اصفهان را پاسخی عجولانه از سوی عوامل اسرائیل در ایران می‌بینند.

 

به گزارش ایران مامن، با توجه به سوابق و انگیزه بازیگران عملیات خرابکارانه و تروریستی در ایران، انتشار حملات پهپادی دیشب کافی بود تا بلافاصله انگشت‌ها تل‌آویو را نشان دهد.

 

 

پس از انتشار تصاویر انفجارها در اصفهان، معاون سیاسی امنیتی استاندار این استان اعلام داشت: شب گذشته و حوالی ساعت ۲۳:۳۰، چند ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در حاشیه شهر اصفهان حمله کردند اما با پدافند قدرتمندی که در آن منطقه وجود دارد، یکی از آن ریزپرنده‌ها سرنگون شد و دو ریزپرنده دیگر نیز به تله پدافندی گرفتار و مجبور شدند خودشان را منفجر کنند.

 

هر چند تصاویر انتشار یافته به نوعی این اظهارات رسمی را تایید می‌کند اما روایت‌هایی دیگر در فضای مجازی انتشار یافته از جمله وبلاگ صهیونیستی «اینتلی تایمز» مدعی شده محل هدف قرار گرفته «آزمایشگاه مواد و انرژی اصفهان» و هدف حمله پهپادی شامگاه شنبه در اصفهان، «پژوهشگاه فضایی ایران» وابسته به وزارت دفاع بوده است.

 

اینتلی تایمز همچنین ادعا کرده که «زمان این حمله اتفاقی نبوده است و در پایان روزی انجام شد که از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی ایران که شامل دستاوردهای پهپادی نیز بود از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار به عمل آمد.»

 

این رسانه اسرائیلی همچنین افزوده است: دو سال پیش هم حمله به مزرعه سانتریفوژهای ایران درست در پایان همان روزی انجام شد که در صبح آن، حسن روحانی رییس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی نمایشگاه دستاوردهای اتمی ایران را افتتاح کرده بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات