تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 18:47
کد خبر : 17384

مشاجره سر قبری که هنوز مرده‌ای در آن نیست

مشاجره سر قبری که هنوز مرده‌ای در آن نیست
لوایح عوارضی از سوی شهرداری تهران هفته گذشته به شورای شهر ارسال شد و  شورا باید تا پایان بهمن ماه این لوایح را تعیین تکلیف کند.

در لوایح جدیدی که شهرداری تهران برای تصویب به شورای شهر فرستاده گرفتن عوارض از قبور خبرساز شده و هزینه‌ نگهداشت سالیانه قبور برای هر پلاک قبر هم ۱۶۴ هزار تومان پیش‌بینی شده است. برای آرامگاه‌های خانوادگی این مبلغ به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.

 

انتشار اجزا لوایح مربوط به سال ۱۴۰۲ انتقادات فراوانی را به دنبال داشته است از جمله معاون محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر قبلی اظهار داشته شهردار تهران مدیریت دوره پنجم شهرداری را متهم به گران کردن شهر تهران می‌کند و می‌گوید ادبیات قبلی‌ها گران کردن تهران برای فراری دادن مردم به بیرون از پایتخت بود، اما در دوره مدیریت خودشان گران کردن و گرفتن بهای خدمات جدید را از بهشت زهرا(س) و بازماندگان متوفیان شروع می‌کنند تا زمینه دفن متوفیان تهرانی را در آرامستان‌های شهرهای حاشیه‌ای تهران فراهم کنند.

 

 

پس از واکنش‌های منفی بسیار به این بخش از لایحه، اعضای شورای شهر هم مجبور به اعلان موضع شدند. «مهدی چمران» رئیس شوراى شهر تهران به خبرنگاران گفت: هنوز موضوعى تحت عنوان دریافت عوارض سالیانه از قبور در صحن شوراى شهر تهران مطرح نشده است. اگر این لایحه به شورا برسد، دلیل ندارد که همه موارد آن را تصویب کنیم.

 

همچنین، سخنگوی شهرداری تهران دریافت هزینه جدید برای قبرها را تکذیب کرد و در صفحه شخصی خود نوشت: شهردار تهران با تحمیل هرگونه هزینه جدید به مردم مخالف است و هزینه‌ای با عنوان نگهداری قبور دریافت نخواهد شد. وی با انتقاد از نگران کردن بی‌جهت مردم افزود: در پی اجرای دستورالعمل وزارت کشور برای شفافیت بهای خدمات شهرداری‌ها، جدول هزینه‌های سازمان بهشت زهرا در قالب یک لایحه به شورا ارسال شد.

 

به گزارش ایران مامن، لوایح عوارضی از سوی شهرداری تهران هفته گذشته به شورای شهر ارسال شد و  شورا باید تا پایان بهمن ماه این لوایح را تعیین تکلیف کند. در لایحه ارسال شده همچنان که گفته شد برخی از موارد برای سال ۱۴۰۲ پیشنهاد شده است؛ پیشنهاداتی که نیاز به تصویب در صحن شورای شهر و تایید فرمانداری دارد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات