تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 10:58
کد خبر : 17389

جغرافیایی زلزله‌زده که کمک می‌خواهد

جغرافیایی زلزله‌زده که کمک می‌خواهد
از نواحی مرکزی ترکیه تا جنوب این کشور و شمال سوریه به خصوص با سردتر شدن هوا وضعیت مصیب‌باری را به چشم دیده و خواهند دید

چند روز بعد از کشمکش‌ها بر سر کمک ترکیه به زلزله‌زدگان خوی، این کشور را زلزله‌ای مهیب درنوردید.

 

شامگاه شنبه هشتم بهمن‌ماه زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و پیرامون این شهر را لرزاند و ضمن برجای گذاشتن سه کشته و ده‌ها زخمی ویرانی قابل‌توجهی برجای گذاشت که قربانیان و پس‌لرزه‌هایش هنوز ادامه دارد از جمله خفگی مادر و پسر بر اثر زغال‌سوزی در چادر.

 

اخبار مرتبط:

زلزله کِی و کجا بیشتر سراغ ایرانی‌ها می‌آید؟

 

پس از زلزله خوی معاون هلال احمر ایران اظهار داشت اخباری در فضای مجازی دست به دست می‌شود با این عنوان که رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه توئیتی را در فضای مجازی منتشر کرده و برای کمک به زلزله زدگان خوی اعلام آمادگی کرده اما ایران کمک آن‌ها را نپذیرفته است، در حالی که هلال‌احمر ایران تاکنون هیچ پیام رسمی و غیررسمی از سوی ترکیه مبنی بر کمک به خوی دریافت نکرده است.

 

حالا با گذشت چند روز مردم ترکیه و همسایه جنوبی‌اش سوریه دیشب شاهد زمین‌لرزه‌ای مهیب بودند؛ لرزشی ۷.۸ ریشتری که بر اساس اخبار قبل از ظهر روز دوشنبه و به گزارش ایرنا تاکنون ۸۳۵ نفر را به کام مرگ کشانده و صدها نفر را زخمی کرده است.

 

 

نگاهی به تصاویری که از ترکیه و سوریه مخابره می‌شود به وضوح آثار زلزله را نشان می‌دهد و در ساعات بعدی تعداد قربانیان ترک و سوری افزایش خواهد یافت.

 

 

به این ترتیب از نواحی مرکزی ترکیه تا جنوب این کشور و شمال سوریه به خصوص با سردتر شدن هوا وضعیت مصیب‌باری را به چشم دیده و خواهند دید.

 

کمک‌های انسان‌دوستانه به ترکیه و سوریه از دید بسیاری زیر سایه امدادرسانی مردمی به زلزله‌زدگان خوی قرار خواهد گرفت با این حال، ورود ملت‌ها به عرصه همیاری آن هم در شدیدترین شرایط، الزامی انکارناپذیر است که نباید تحت تاثیر اقتضائات زمانی، بُعد جغرافیایی یا ملاحظات سیاسی و … قرار گیرد.

 

 

لازم به ذکر است که پس از وقایعی چون زلزله بم تیم‌های امدادرسانی ترکیه از فعال‌ترین و پرتعدادترین خارجی‌های حاضر در ایران بودند و ضروری است علاوه بر تلاش‌های مردمی، در اسرع پیشنهاد کمک از سوی دستگاه‌های مختلف به شکل جدی به سوی ترکیه و سوریه ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات