تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 15:02
کد خبر : 1782

مرکز پژوهش‌های مجلس: سبد کالای کارمندان را به بیکاران بدهید

مرکز پژوهش‌های مجلس: سبد کالای کارمندان را به بیکاران بدهید

اردیبهشت‌ماه بود که مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی درباره پیامدهای اقتصادی بحران کرونا از بیکاری بین ۲.۸‌میلیون تا ۶.۴‌میلیون نفر از «شاغلان فعلی» به دلیل این بحران برای دوره‌ای خبر داد. در این گزارش آمده بود که سه‌میلیون شغل حد فاصل سال‌های ۹۴ تا ۹۸ اضافه شده است اما چون این مشاغل ازجمله شغل‌های

اردیبهشت‌ماه بود که مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی درباره پیامدهای اقتصادی بحران کرونا از بیکاری بین ۲.۸‌میلیون تا ۶.۴‌میلیون نفر از «شاغلان فعلی» به دلیل این بحران برای دوره‌ای خبر داد.

در این گزارش آمده بود که سه‌میلیون شغل حد فاصل سال‌های ۹۴ تا ۹۸ اضافه شده است اما چون این مشاغل ازجمله شغل‌های ناپایدار در حوزه خدمات بوده، در نتیجه غالبا دارای قرارداد و تحت پوشش بیمه نیستند.

به گزارش ایران مامن، در این پژوهش با تأکید بر اینکه دهک‌های محروم‌تر جامعه «تأثیرپذیری» بیشتری از پیامدهای ناشی از بحران کرونا خواهند داشت به دولت پیشنهاد کرده بود که دادن سبد کالا به کارمندان دولت را در اولویت نگذارد و به جای آن از فقرایی که مشاغل ساده خود را از دست داده‌اند، حمایت کند.

به گزارش روزنامه شهروند «روزبه کردونی» رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی چنین اظهارنظر می‌کند: برای مقابله با این وضعیت طرح‌های بیمه اجتماعی و بیمه بیکاری ازجمله مهم‌ترین طرح‌ها در سراسر جهان بوده‌اند. به‌ طور مشخص ۱۷۱ کشور مجموعا ۸۰۱ اقدام حمایت اجتماعی شامل برنامه‌های مساعدت اجتماعی، بیمه‌های اجتماعی و سیاست‌های بازار کار را در مواجهه با کووید- ۱۹ برنامه‌ریزی، معرفی یا اجرا کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

fbbmqkqsze پنجشنبه , ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۰۱

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات