تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 10:52
کد خبر : 2100

رجایی: دوستی ما با عربستان وضع شیعیان منطقه را بهتر می‌کند

رجایی: دوستی ما با عربستان وضع شیعیان منطقه را بهتر می‌کند

«غلامعلی رجایی» چهره نزدیک به مرحوم  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ایران مامن می گوید : شاهد بودیم که بعد از قتل عام حجاج ایرانی در سال ۶۶، امام (ره) فرمود ما اگر با صدام صلح کنیم با عربستان و فهد نخواهیم کرد. اما ما بعد از فوت امام از این موضع خود عدول کردیم و

«غلامعلی رجایی» چهره نزدیک به مرحوم  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ایران مامن می گوید : شاهد بودیم که بعد از قتل عام حجاج ایرانی در سال ۶۶، امام (ره) فرمود ما اگر با صدام صلح کنیم با عربستان و فهد نخواهیم کرد. اما ما بعد از فوت امام از این موضع خود عدول کردیم و با فهد آشتی کردیم. این تنازل موضع ما عاقلانه بود و به نفع کشور تمام شد.

او می افزاید: آقای هاشمی قبل از رحلت امام به ایشان گفته بود که «تا زمانی که زنده هستید چند مشکل فقط با تدبیر شما قابل حل است از جمله پایان بردن جنگ و دیگری ترک مخاصمه با آمریکا، چرا که ما نمی توانیم تا ابد میان ما و آمریکا  دشمنی باشد.» در رابطه با آمریکا ما عمق دوستی را نمی توانیم بیشتر کنیم اما می توانیم از دامنه دشمنی هایمان با این کشور بکاهیم.

رجایی ادامه  می دهد: از طرفی با توجه به تاجر مسلک بودن  ترامپ اگر ما رابطه‌مان با این کشور را ترمیم و اجازه سرمایه گذاری شرکت های بزرگ آمریکایی در ایران را بدهیم می توانیم منافع خوبی را نصیب کشور کنیم. یعنی همان سرمایه گذاری که اروپاییان بعد از برجام در ایران انجام دادند و به خاطر خروج آمریکا، متوقف کردند این بار می توانیم با خود آمریکایی‌ها انجام دهیم. آن موقع شرکت‌های آمریکایی به ترامپ فشار می‌آوردند تا رابطه ما با این کشور اصلاح شود چون اروپایی ها نشان داده اند اهل مقاومت در مقابل آمریکا نیستند.

او اضافه کرد: در منطقه هم باید ابتدا رابطه خود با عربستان را ترمیم کنیم. اگر ما بتوانیم با عربستان رابطه‌ای خوب داشته باشیم حتی می‌توانیم بر سیاست های منطقه ای این کشور نسبت به یمن، تغییرات مثبتی به وجود آوریم چرا که هم ما در یمن نفوذ داریم و هم عربستان. عربستان قدرت اول اقتصادی و نفتی در میان کشورهای عرب منطقه است و دوستی با این کشور مزایای زیادی هم برای ما و هم برای مسلمانان شیعه منطقه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات