تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 15:48
کد خبر : 2210

۱۱ سپتامبر شیمیست‌ها

۱۱ سپتامبر شیمیست‌ها

رودولف شوئنهایمر (Rudolf_Schoenheimer) پزشک و بیوشیمی‌دان آلمانی‌ در سال ۱۸۹۸ و در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. او ابتدا پزشکی را در دانشگاه فردریش ویلهلم به اتمام رساند و دو سال در جنگ جهانی اول خدمت کرد. آنگاه در دانشگاه فرایبورگ در رشته شیمی تحصیل کرد و تا درجه ریاست بخش شیمی فیزیولوژیک این دانشگاه

رودولف شوئنهایمر (Rudolf_Schoenheimer) پزشک و بیوشیمی‌دان آلمانی‌ در سال ۱۸۹۸ و در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد.
او ابتدا پزشکی را در دانشگاه فردریش ویلهلم به اتمام رساند و دو سال در جنگ جهانی اول خدمت کرد. آنگاه در دانشگاه فرایبورگ در رشته شیمی تحصیل کرد و تا درجه ریاست بخش شیمی فیزیولوژیک این دانشگاه ارتقا یافت. همچنین در این مدت توانست طی تحقیقات و مطالعات خود، ارتباط کلسترول بالا و خطر گرفتگی عروق را کشف کند.

 

با قدرت گرفتن نازی‌ها در آلمان/۱۹۳۳ و ظهور هیتلر و سیاست‌های یهودی ستیزی او، شوئنهایمر از دانشگاه اخراج شد. بنابراین به ناچار به دانشگاه کلمبیا مهاجرت کرد و به گروه بیوشیمی پیوست. در آمریکا توانست با همکاری دیوید ریتنبرگ، به دستاورد‌های مهمی در پزشکی و شیمی نائل آید.

 

رودولف شوئنهایمر

آنها موفق شدند از ایزوتوپ‌های پایدار برای “برچسب‌گذاری” مواد غذایی و ردیابی متابولیسم آنها در بدن موجودات زنده استفاده کنند. در واقع نشان‌دار کردن با ایزوتوپ‌ها باعث می‌شود بتوانیم مسیر مولکول‌های آلی را بدن حیوانات یا گیاهان دنبال کنیم. زیرا این اتم‌ها ناپایدار‌اند و در اثر فروپاشی از خود نوری ساطع می‌کنند که قابل ردیابی و اندازه‌گیری است.

بسیاری از روش‌های پزشکی که هم‌اکنون در تشخیص و درمان بیمارهای‌ها به کار می‌روند مانند گاما اسکن یا MRI و .. همگی بر همین اساس استوارند.

 

علی‌رغم تمامی این موفقیت‌ها، رودولف در تمام سالهای جوانی از بیماری افسردگی‌ رنج برد. لذا در ۱۱ سپتامبر ۱۹۴۱ در اوج فعالیت‌های علمی‌‌ و سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف، با اقدام به خودکشی، دریچه‌ی علم و اندیشه را تا ابد بر خود بست.

 

ایران مامن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات