تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 13:20
کد خبر : 2235

جهش روی «زی طلبگی»

جهش روی «زی طلبگی»

دیروز در شبکه‌های اجتماعی کلیپی از یک روحانی منتشر شد که بعد از دورخیزی نسبتا بلند در آستانه مسجدی در آغوش فردی دیگر جای گرفته و با چرخش‌هایی مداوم در آغوش او، شادکامی‌اش را قسمت می‌کند. بسیاری از کاربران و رسانه‌های عمدتا منتقد این روحانی را نامزد پیروز انتخابات خوانده، از «شیفتگی وی برای خدمت»

دیروز در شبکه‌های اجتماعی کلیپی از یک روحانی منتشر شد که بعد از دورخیزی نسبتا بلند در آستانه مسجدی در آغوش فردی دیگر جای گرفته و با چرخش‌هایی مداوم در آغوش او، شادکامی‌اش را قسمت می‌کند.

بسیاری از کاربران و رسانه‌های عمدتا منتقد این روحانی را نامزد پیروز انتخابات خوانده، از «شیفتگی وی برای خدمت» نوشتند.

بعد از آن معلوم شد که آن روحانی اصلا نامزد انتخابات نبوده و پس از اعلان نتایج بخاطر پیروزی «غلامعلی هاشمی» در مسجد امام محمد باقر (ع) زرین شهر استان اصفهان، اینگونه به شادمانی کرده است.

به همین خاطر، رسانه‌های ارزشی اقدام رقبا را دروغ‌پردازی و تحریف چهره روحانیت و مسئولان جمهوری اسلامی خواندند.

با این حال بسیاری می‌گویند «زی طلبگی» یعنی سبک زندگی روحانیون اصولا اجازه چنین رفتارهایی را نمی‌دهد و باید ارج و قرب «لباس پیامبر» را نگه داشت.

در این باره که آیا یک روحانی می‌تواند چنین به ابراز احساسات بپردازد طبیعتا دیدگاه‌های متنوعی وجود دارد اما مطرح شدن مجدد «زی طلبگی» باعث می‌شود ذهن‌ها به سمت جاهایی دیگر روانه شود.

در صحیفه امام، ج‏۱۷، ص ۴۵۲-۴۵۳ آمده است: «امروز سعی کنید زندگیتان از زی آخوندی تغییر نکند. اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید… باید طوری زندگی کنیم که نگویند طاغوتی هستیم.»

به بهانه همین جهش و چرخش شادمانه، بد نیست به روحانیونی که اخیرا نامشان در ارتباط با دریافت هدیه‌های کلان و حمایت‌های اقتصادی «دوستان» در زمره مرفهین درج می‌شود و اکنون تعدادشان هم کم نیست، زی آخوندی را یادآور شد.

سیدمحمد موسی کاظمی مدیرمسئول ایران مامن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات