تاریخ انتشار : دوشنبه 24 شهریور 1399 - 10:05
کد خبر : 2256

به جای میانجی‌گری بین ظالم و مظلوم؛ طرف مظلوم را بگیرید

به جای میانجی‌گری بین ظالم و مظلوم؛ طرف مظلوم را بگیرید

تایمز: چرا شما در نزاع میان اعراب و اسرائیل میانجی نمی شوید؟ معمولا افراد بامنطق چنین می کنند تا زمانی که عقاید مختلف در جهان وجود دارد. شما رمزی کلارک، کورت والدهایم و سازمان آزادیبخش فلسطین را رد کرده اید؟ امام: من نخواستم بگویم که این ها (این افراد) بدون حرکت هستند. نه، من حدود

تایمز: چرا شما در نزاع میان اعراب و اسرائیل میانجی نمی شوید؟ معمولا افراد بامنطق چنین می کنند تا زمانی که عقاید مختلف در جهان وجود دارد. شما رمزی کلارک، کورت والدهایم و سازمان آزادیبخش فلسطین را رد کرده اید؟

امام: من نخواستم بگویم که این ها (این افراد) بدون حرکت هستند. نه، من حدود ۲۰ سال است که از فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع کرده ام.

من زمانی خطر اسرائیل را گوشزد می کردم که اسمی از فلسطین و اسرائیل در ایران نبود.

ما مدافع مبارزات حق طلبانه فلسطینی ها در مقابل اسرائیل هستیم. ولی یک مساله از همه مهمتر است و آن اینکه می خواهم به همه مردم جهان بگویم که هرگز میانجی بین ظالم و مظلوم نشوند.

باید در چنین مواقعی طرف مظلوم را گرفت و خصمانه بر دشمن تاخت. میانجیگری بین ظالم و مظلوم ظلمی بزرگ است. ما می خواستیم کسی چنین ظلمی را مرتکب نشود از این جهت نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت. منطقی که از ظالم دفاع کند و بر مظلوم بتازد منطق نیست.

اگر شما رفت و آمد نمایندگان تان را به عنوان میانجی بین اسرائیل و فلسطین را منطقی می دانید ما آن را منطقی نمی دانیم. ما تنها دفاع از فلسطین را منطقی می دانیم. هر کسی بخواهد حق ما را در دنیا ثابت کند ما آن را تایید می کنیم. البته باید خود ظالم نباشد. والا ما ظلم را تایید نمی کنیم ولو به نفع ما کار کند. ما دارای اصولی هستیم که تا ابد به آن پایبند خواهیم بود.

تهیه و تنظیم از ناصر غضنفری

قسمت چهارم گفت‌وگو

از هر عادلی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات