تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهریور 1399 - 19:08
کد خبر : 2309

تایید و تکذیب حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان عالی

تایید و تکذیب حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان عالی

دیروز بعد از ظهر  (۲۵ شهریور) رسانه‌ها به نقل از حجت الاسلام مرتضوی نژاد رییس دیوان عالی کشور نوشتند حکم اعدام روح‌الله زم که به اتهام افساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود در دیوان عالی کشور تایید شده است. در فاصله نه چندان طولانی از این

دیروز بعد از ظهر  (۲۵ شهریور) رسانه‌ها به نقل از حجت الاسلام مرتضوی نژاد رییس دیوان عالی کشور نوشتند حکم اعدام روح‌الله زم که به اتهام افساد فی الارض در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود در دیوان عالی کشور تایید شده است.

در فاصله نه چندان طولانی از این خبر، میزان خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد: حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، اظهار نظری پیرامون رد یا تایید حکم این پرونده نداشته است و خبر منتشر شده صحت ندارد.

به گزارش ایران مامن، روح الله زم متولد مرداد ۱۳۵۷ موسس کانال تلگرامی آمدنیوز است که در اعتراضات دی ماه ۹۶ دوران اوج فعالیت خود علیه جمهوری اسلامی را سپری کرد.

زم در مهر ۱۳۹۸ در سفر از فراسنه به عراق بازداشت و به ایران منتقل شد. در ۲۲ مهر وی روبه‌روی دوربین سپاه پاسداران اعتراف کرد که «اعتماد به کشورهای دیگر اشتباه است».

رسانه‌ها دهم تیرماه امسال به نقل از سخنگوی قوه قضاییه از حکم اعدام اولیه او خبر دادند.

اعلام تایید نهایی این حکم و سپس تکذیب آن در فاصله زمانی کوتاهی از اجرای حکم نوید افکاری صورت می‌گیرد که بازتاب‌های زیادی در شبکه‌های مجازی و نیز مواضع مقامات و سازمان‌های خارجی داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات