تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 10:25
کد خبر : 2325

منِ خمینی نظر شخصی‌ام را می‌دهم

منِ خمینی نظر شخصی‌ام را می‌دهم

مجله «تایم» که امام خمینی (ره) را به عنوان مرد سال ۱۹۷۹ معرفی کرد، گفت‌وگویی  را ۹ آذرماه ۱۳۵۸ در قم با ایشان انجام‌ داده است. بخش پایانی این مصاحبه در پی می آید:   تایم: آیا شما واقعا تا اندازه ای کنترل را از دست نداده اید؟ بنا گفته بعضی ها گرفتن سفارتخانه بدون

مجله «تایم» که امام خمینی (ره) را به عنوان مرد سال ۱۹۷۹ معرفی کرد، گفت‌وگویی  را ۹ آذرماه ۱۳۵۸ در قم با ایشان انجام‌ داده است. بخش پایانی این مصاحبه در پی می آید:

 

تایم: آیا شما واقعا تا اندازه ای کنترل را از دست نداده اید؟ بنا گفته بعضی ها گرفتن سفارتخانه بدون آگاهی و حمایت شما یا شورای انقلاب انجام نمی شود. آیا آنان سیاستشان را خارج از دست های شما انجام داده اند؟ آیا شما جمعیت را کنترل می کنید؟

امام: عدم شناخت صحیح شما از مردم ایران موجب اشتباهات بسیاری شده است. ملت ایران به مناسبت ظلم هایی که از آمریکا دیده است نسبت به آمریکا کینه عجیبی دارند و ما هم ملت را به سوی استقلال و رهایی از آمریکا سوق می دهیم. به همین جهت است که آنها لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند. آنجا مسلما لانه جاسوسی است. اصولا ما آمریکا را می خواهیم چه کنیم؟ این سوال همه مردم ایران است.

 

تایم: آیا این منصفانه است که دارای دو نقش باشید و هر دو نقش را هم بازی کنید؟ بعضی اوقات شما دستورهایی را منتشر می کنید که مردم چه بکنند و بعد زمانی که می خواهید از مسوولیت برحذر باشید جواب می دهید که نمی توانید هیچ کاری بکنید و می گویید این در دست مردم است یا در دست دانشجویان است؟

امام: این یک واقعیت است که من به عنوان خمینی نظر خودم را مثل سایر مردم می دهم و می گویم چه باید کرد و یا چه باید بکنند. ولی این را بدانید که گروگان ها در دست دانشجویان مسلمان هستند.

 

قسمت ششم مصاحبه

ناو هواپیمابر دیگر اثر ندارد/ از منطق شهادت کارتر خبر ندارد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

zfvekcjacu جمعه , ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۱۲

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات