تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 13:32
کد خبر : 2378

افت دوباره شاخص بورس در روز بازی پیچیده پالایشی‌ها/۲۹شهریور۹۹

افت دوباره شاخص بورس در روز بازی پیچیده پالایشی‌ها/۲۹شهریور۹۹

شاخص بورس تهران در حالی از مثبت به منفی رسید که بازی پیچیده پالایشی‌ها، امیدها را در لحظات پایانی، به وضعیت بازار فردا بازگرداند. امروز را باید روز بازی پیچیده پتروشیمی‌ها نامید و باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا این بازی پیچیده می‌تواند بار دیگر بازار را در مسیر صعودی قرار دهد یا

شاخص بورس تهران در حالی از مثبت به منفی رسید که بازی پیچیده پالایشی‌ها، امیدها را در لحظات پایانی، به وضعیت بازار فردا بازگرداند. امروز را باید روز بازی پیچیده پتروشیمی‌ها نامید و باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا این بازی پیچیده می‌تواند بار دیگر بازار را در مسیر صعودی قرار دهد یا خیر؟

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۵۹۷.۶۸ واحد کاهش معادل ۰.۲۷ رصد به رقم ۱۶۹۹۵۱۰.۶۷ واحد رسید و بار دیگر شاخص به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بازگشت. شاخص هم وزن بورس تهران اما با ۲۴۷۷.۱۰ واحد افزایش به رقم ۴۲۷۷۲۴.۲۲ واحدی رسید. بیشترین تاثیر را در این افزایش را نمادهای «فولاد»، «فارس» و «کگل» داشتند. نمادهای «شتران»، «شپنا» و «وبملت» نیز بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۱۹۹.۹۲ واحد افزایش به رقم ۱۸۱۲۰.۴۴ واحدی رسید. نمادهای «کگهر»، «صبا» و «آریا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «مارون»، «ذوب » و «شاوان» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

بازار حرکت مثبت خود را از ساعات ابتدایی آغاز کرد، اما چندانی طولی نکشید تا با افت قیمت نمادهای شاخص‌سازی همچون «وبملت»، «اخابر»، «خودرو» و «تاپیکو» بازار بار دیگر متزلزل شود و در این میان تنها چند نماد بزرگ فلزی و بانکی، به سبز ماندن شاخص کمک کردند. در حالی که انتظار می‌رفت نماد «شستا» پس از یک وقفه طولانی، بازگشایی شود، این نماد همچنان با دو افشای «ب» بسته ماند تا ابهامات درباره برنامه بازگشایی این نماد، همچنان برقرار بماند.

بازگشایی ۴ نماد پتروشیمی، یعنی «شبندر»، «شتران»، «شپنا» و «شبریز» در ساعات پایانی روز، مسیر معاملات را تغییر دادند. در حالی که تمامی این نمادها در دقایق پایانی حراج، منفی بازگشایی شدند، امیدها در بورس متزلزل شد و برخی نمادها به سرعت با کاهش قیمت مواجه شدند.

این بازگشایی منفی، موجب کاهش شاخص بورس و بازگشت آن با کانال یک میلیون و ۶۰۰ شد. اما در دو دقیقه پایانی بازار، همین نمادها به سرعت افزایش قیمت پیدا کردند و سهام «شبندر» حتی توانست ضمن رسیدن به سقف قیمتی، قیمت پایانی خود را نیز مثبت کند. وضعیتی که امیدها را در سهامداران زنده کرد و این نظر در میان کارشناسان قوت گرفت که فردا بازار می‌تواند دوباره در وضعیت صعودی قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات