تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 10:33
کد خبر : 2390

جمهوری عاشق

جمهوری عاشق

وزیر امور خارجه آمریکا شنبه‌شب (۲۹ شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با فعالسازی مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی را از سرمی‌گیرد. اقدام «دونالد ترامپ» حکایت از پافشاری بر خواسته‌‌ای شخصی دارد. سازمان ملل، چین، روسیه و اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند از این اقدام حمایت نمی‌کنند. ترامپ می‌داند که حتی اعراب، اسرائیل و لابی‌های

وزیر امور خارجه آمریکا شنبه‌شب (۲۹ شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با فعالسازی مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی را از سرمی‌گیرد.

اقدام «دونالد ترامپ» حکایت از پافشاری بر خواسته‌‌ای شخصی دارد. سازمان ملل، چین، روسیه و اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند از این اقدام حمایت نمی‌کنند.

ترامپ می‌داند که حتی اعراب، اسرائیل و لابی‌های یهودی هم عاشق چشم و ابرویش نیستند و اتفاقا به او به چشم گاو وحشی شیرده می‌نگرند اما مرغ رئیس‌جمهور یک پا دارد.

در سوی مقابل این نارسیس‌ پیر، جمهوری اسلامی قرار دارد که نشان داده قصد عقب‌نشینی ندارد. حتی مدیرمسئول «کیهان» گفته ترامپ بخاطر اقدام «کثیف» و «ننگینش» در ترور سردار سلیمانی هدف انتقام سپاه قرار می‌گیرد.

این جدال را می‌توان تقابلی عاشقانه توصیف کرد به این معنا که رئیس‌جمهوری «عاشقِ خود» با نظام سیاسی با همین ویژگی رودررو شده.

جمهوری اسلامی هم کاملا با این واقعیت مواجه است که حتی چین و روسیه و متحدان منطقه‌ای حمایتشان از ایران را فقط به منافعشان گره‌زده‌اند. با این حال فقط و فقط به اهداف و آرمان‌هایی که می‌اندیشد که از آن دوام و هویت می‌یابد و هرگز حاضر نخواهد بود آن‌ها را کنار بگذارد.

ایران مامن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات