تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 11:52
کد خبر : 2395

معتادها واقعا نمی‌گیرند؟

معتادها واقعا نمی‌گیرند؟

«قیمت انواع مواد مخدر افزایش یافته است»؛ این جمله‌ای است که ایرنا به نقل از رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا منتشر ساخته است. در نخستین روزهای شیوع کرونا این گزاره شایع شد که سیگاری‌ها و معتادان به مواد مخدر سنتی از ایمنی بیشتری مقابل بیماری کویید۱۹ برخوردارند و به همین خاطر در لابلای

«قیمت انواع مواد مخدر افزایش یافته است»؛ این جمله‌ای است که ایرنا به نقل از رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا منتشر ساخته است.

در نخستین روزهای شیوع کرونا این گزاره شایع شد که سیگاری‌ها و معتادان به مواد مخدر سنتی از ایمنی بیشتری مقابل بیماری کویید۱۹ برخوردارند و به همین خاطر در لابلای گفت و شنود و کلیپ‌های طنز در این باره برخی پیش‌بینی کردند که قیمت مواد مخدر و دخانیات افزایش خواهد یافت.

هیچ تحقیق علمی قابل‌اتکایی تاثیر مثبت مواد مخدر برای مقابله با کرونا را طی این یک سال تایید نکرد. در این میان اما پزشکان بیمارستان «پیتیه سالپتریه» پاریس اردیبهشت امسال اعلام کردند که سیگاری‌ها بخاطر نیکوتین کمتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند.

البته همه این‌ها ظاهرا ارتباطی با کاهش یا افزایش نرخ مواد مخدر در ایران نداشته چرا که سردار «مجید کریمی» اظهار داشته به واسطه کاهش حمل و نقل‌ها در سراسر دنیا بخشی از ورود و تزانزیت مواد مخدر به حداقل رسیده است.

به گفته وی، به فاصله یک یا دو ماه بعد از شیوع کرونا در سراسر دنیا، شاهد افزایش ورود انواع مواد مخدر با کرایه بیشتر بودیم و قیمت‌ها نیز افزایش یافت.

ایران مامن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات