تاریخ انتشار : دوشنبه 31 شهریور 1399 - 19:15
کد خبر : 2425

حکم اعدام سردبیر ایران نیوز/ سخنرانی رهبری درباره ثروت های بادآورده/ نگرانی رحیم صفوی از دخالت های احتمالی محسن رضایی

حکم اعدام سردبیر ایران نیوز/ سخنرانی رهبری درباره ثروت های بادآورده/ نگرانی رحیم صفوی از دخالت های احتمالی محسن رضایی

  چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۷۶ /۵ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸/ ۸ اکتبر ۱۹۹۷   آقاى عزت ‏الله نورى، نماینده قُروِه آمد. طومارى از اهالى آورد که تقاضاى ابقاى امام‏ جمعه را داشتند. توضیح داد که امام جمعه در زمان انتخابات از آقاى رى‌شهرى و آقای خاتمی استقبال کرده و با فشار آقای محمدرضا رحیمی استاندار سابق کردستان

 

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۷۶ /۵ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸/ ۸ اکتبر ۱۹۹۷

 

آقاى عزت ‏الله نورى، نماینده قُروِه آمد. طومارى از اهالى آورد که تقاضاى ابقاى امام‏ جمعه را داشتند. توضیح داد که امام جمعه در زمان انتخابات از آقاى رى‌شهرى و آقای خاتمی استقبال کرده و با فشار آقای محمدرضا رحیمی استاندار سابق کردستان حکم عزلش را گرفته‌اند و امام جمعه دیگرى از خط خودشان نصب‏ کرده‌اند.

آقاى مهدی کروبی دبیر مجمع روحانیون مبارز به عنوان دیدنى آمد و صحبت طولانى از ضررهاى برخوردهایى داشت که نسبت به شهردارى تهران مى‌شود و از من براى ختم غائله و مسکوت ‏گذاشتن تبلیغات مربوط به ثروت‌هاى بادآورده استمداد کرد.

نوربخش رییس کل بانک مرکزی آمد. گزارش وضع خوب ارز را داد که تا سال آینده، تمامى بدهى‌هاى استمهالى پرداخت مى‌شود. ذخایر خوب و خطوط اعتبارى کافى داریم و با پذیرش واریزنامه‌هاى صادراتى در بورس ارز قاچاق هم پایین‌ آمده و آرام گرفته است، ولى وضع ساخت و ساز و سرمایه‌گذارى در دو سه ماه اخیر بر اثر طرح مسأله ثروت‌هاى بادآورده توسط رهبرى، کاهش شدیدى پیدا کرده و مردم بخش قابل توجهى از پول‌هایشان را از بانک‌ها کشیده‌اند. خواست که با رهبرى براى آرام ‏کردن این وضع که اقتصاد را تضعیف کرده صحبت کنم؛ خودش هم همین گزارش را به رهبرى داده است.

نمایشنامه مدینه زخمی را تماشا کردیم. درباره شهادت حضرت زهرا بود؛ بد نیست. آقاى رحیم صفوى فرمانده جدید سپاه هم بود و درباره اختلافش با آقاى محسن رضایى‏ گفت. نگران است که او از طریق همفکرانش در سپاه دخالت کند.

به خانه آمدم. عفت براى دیدن نمایشگاه رفته بود؛ از پیشرفت صنایع راضى است. گفت، از بلندگوها اعلان حضور او را کرده‌اند و خیرمقدم گفته‌اند.

 

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۷۶

تمام روز در منزل بودم و بیشتر وقت، صرف اصلاح خاطراتم شد. جالب و سرگرم‏ کننده است و خسته نمى‌شوم. درحالى که حوادث ماه‌هاى پُر از خطر بهار و تابستان سال ۱۳۶۰ را مى‌خوانم؛ از آن همه مقاومت و پایدارى و شجاعت در شرایطى که از داخل و خارج مورد تهاجم بودیم و لطف خداوند براى حفظ انقلاب، تعجب مى‌کنم.

در گزارش‌ها تروریست شناخته‏ شدن منافقین توسط دولت آمریکا که گویا به منظور نشان دادن حُسن‏ نیت به ایران باشد مورد توجه است.

عصر مادر و همسر آقاى مرتضى فیروزی سردبیر روزنامه انگلیسى ایران‏ نیوز آمدند و براى نجات مرتضى که به اتهام جاسوسى بازداشت شده و به حکم سختی محکوم شده استمداد کردند. نامه‌اى از او آوردند که براى رهبرى نوشته و تقاضاى عفو کرده است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات