تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 14:28
کد خبر : 2449

صدام گفت با بنی‌صدر و بازرگان در اهواز شام می‌خورد؟

صدام گفت با بنی‌صدر و بازرگان در اهواز شام می‌خورد؟

با آغاز هفته دفاع مقدس بار دیگر روایات حساس‌ترین مقطع حیات جمهوری اسلامی، نقل رسانه‌های مختلف شده و هر کدام بر اساس راهبردهای خود می‌کوشند روایتی خاص را از سالیان مابین ۳۱شهریور۵۹ تا زمان آتش‌بس در ۲۹مرداد۶۷ ارائه دهند. پای صحبت خیلی از ارتشی‌ها که بنشینی می‌گویند ممنوعیت فیلم‌برداری و عکاسی و ثبت واقعیات جنگ

با آغاز هفته دفاع مقدس بار دیگر روایات حساس‌ترین مقطع حیات جمهوری اسلامی، نقل رسانه‌های مختلف شده و هر کدام بر اساس راهبردهای خود می‌کوشند روایتی خاص را از سالیان مابین ۳۱شهریور۵۹ تا زمان آتش‌بس در ۲۹مرداد۶۷ ارائه دهند.

پای صحبت خیلی از ارتشی‌ها که بنشینی می‌گویند ممنوعیت فیلم‌برداری و عکاسی و ثبت واقعیات جنگ باعث شده نقششان در مقاطع گوناگون جنگ کمتر دیده شود.

چهارماه پیش بود که امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در انتقاد از نگاه تبعیض آمیز به این نیرو در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت «شما البته فیلم می‌سازید که یک سیدی، یک حاجی با یک تیربار ژ-۳ و یک دستی یک لشکر را ظرف ۲۴ ساعت از بین می‌برد. اگر این طور است، ظرف ۱۲ شبانه‌روز ۱۲ لشکر عراق از بین می‌رفت دیگر! هشت سال جنگ برای چه بود؟» یا اینکه در سریال «کیمیا» یک دختر جوان در نقش اصلی‌ترین مدافع خرمشهر ظاهر شد و نقش تکاوران دریایی ارتش در سایه او قرار گرفت.

این روزها در شبکه مستند هم مجموعه‌ای ۶قسمتی با عنوان «کلاشینکف‌های آمریکایی» درباره آغاز جنگ پخش می‌شود که محتوای اصلی آن اثبات خیانت «ابراهیم یزدی» و «مهدی بازرگان» وزیر خارجه و نخست وزیر دولت موقت و «ابوالحسن بنی‌صدر» رئیس‌جمهور در جریان شروع و وقوع جنگ تحمیلی است.

روایت‌ها از جنگ فراوان است؛ از ماجرای «کرخه کور» تا «کربلای چهار» و پذیرش قطعنامه و …

«حسن روحانی» که به رئیس‌جمهوری با حافظه‌ای قوی شناخته‌ می‌شود نیز به تازگی یکی از روایات جنگ را بیان داشته و گفته صدام حسین قبل از حمله به ایران مصاحبه‌ای با تلویزیون عراق در بغداد داشته و سپس گفته ادامه این مصاحبه را هفته آینده در اهواز خواهید دید. این در حالی است بررسی های ایران مامن در زمینه این اظهارنظر تاکنون راه به جایی نبرده است.

با توجه به این وضعیت باز هم صحت این گزاره تایید می‌شود برای درک و کشف واقعیات هشت سال دفاع مقدس سال‌های طولانی‌تری را باید به انتظار نشست و چشم‌انتظار روایات تازه‌تری از این مقطع سرنوشت ساز بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات