تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1399 - 14:05
کد خبر : 2504

معنای خط فقر ۱۰میلیون تومانی

معنای خط فقر ۱۰میلیون تومانی

«حمیدرضا امام‌قلی‌تبار» بازرس مجمع نمایندگان کارگران کشور چند روز پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های اعلام کرد برای هر خانواده چهارنفره خط فقر ۱۰ میلیون تومان است و بسیاری از خانواده‌های کارگری چهارنفره که در خوشبینانه‌ترین حالت ماهی سه میلیون حقوق می‌گیرند زیر خط فقر مطلق به سر می‌برند. به همین بهانه، روزنامه فرهیختگان

«حمیدرضا امام‌قلی‌تبار» بازرس مجمع نمایندگان کارگران کشور چند روز پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های اعلام کرد برای هر خانواده چهارنفره خط فقر ۱۰ میلیون تومان است و بسیاری از خانواده‌های کارگری چهارنفره که در خوشبینانه‌ترین حالت ماهی سه میلیون حقوق می‌گیرند زیر خط فقر مطلق به سر می‌برند.

به همین بهانه، روزنامه فرهیختگان به سراغ امام‌قلی‌تبار رفته و از او درباره نحوه استخراج خط فقر پرسیده که این فعال کارگری اظهارداشته با محاسبات میدانی به عدد ۱۰میلیون تومان رسیده است.

این روزنامه در مقابل از شاخص‌های دیگری برای تعیین خط فقر استفاده کرده مثلا نوشته است هر خانواری که فرد در آن قادر به تامین ۲۱۰۰ کالری از طریق اقلام خوراکی نباشد، فقیر محسوب می‌شود و همچنین آورده هزینه متعارف خوراکی یک‌خانوار کارگری درحال‌حاضر حدود دو میلیون تومان برآورد می‌شود.

برای برخی دیگر اما این خط فقر ۱۰ میلیونی به معنای کوچک شدن طبقه متوسط و روبه‌نابودی رفتن آن است یعنی شکاف طبقاتی و تقسیم جامعه به دو طبقه دارا و ندار؛ وضعیتی که به دلیل حذف یک طبقه، پیامدهای سیاسی جدی و فروپاشی و گسست‌هایی را در جامعه به همراه می‌آورد.

از سوی دیگر طبقات ضعیف شاهد تحولاتی تازه براثر فقرند؛ به گزارش ایران مامن، در ماه‌های گذشته سرقت‌های کوچک از قبیل سرقت از داخل اتومبیل‌ها و جیب‌بری، موبایل‌دزدی و کیف‌قاپی‌ها افزایش یافته است و آمار ناجا هم این افزایش را تایید می‌کند.

آمار رسمی در این‌باره مربوط به صحبت‌های جانشین پلیس آگاهی ناجا است که آمار پنج‌ماهه سرقت‌ها در کشور را ارائه کرده است؛ در پنج‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بین سرقت‌های مهم، سرقت اماکن ۲۹ درصد، سرقت مغازه ۲۶ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۴ درصد، اتومبیل ۱۰ درصد، کیف‌قاپی ۱۰ درصد و منزل ۵ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

tnrvtvhwfm دوشنبه , ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲:۵۴

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات