تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 11:08
کد خبر : 2510

اصلاحات به جراحی نیاز دارد نه نامه‌نگاری

اصلاحات به جراحی نیاز دارد نه نامه‌نگاری

نامه اخیر «سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها» شیخِ پرده‌نشین اصلاحات و دبیرکل مجمع روحانیون موجی از واکنش و تحلیل‌ها را به دنبال آورد. موسوی خوئینی‌ها در جدیدترین نامه سرگشاده‌اش به مخالفت با تحریم انتخابات پرداخته و از سیاسیون و مردم خواسته تا با هدف رفع مشکلات کشور در انتخابات حضور یابند. نامه خوئینی‌ها در شرایط کنونی تلاشی

نامه اخیر «سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها» شیخِ پرده‌نشین اصلاحات و دبیرکل مجمع روحانیون موجی از واکنش و تحلیل‌ها را به دنبال آورد.

موسوی خوئینی‌ها در جدیدترین نامه سرگشاده‌اش به مخالفت با تحریم انتخابات پرداخته و از سیاسیون و مردم خواسته تا با هدف رفع مشکلات کشور در انتخابات حضور یابند.

نامه خوئینی‌ها در شرایط کنونی تلاشی برای کسب رهبری معنوی جریان اصلاحات بجای «سیدمحمد خاتمی» تعبیر می‌شود. شورای عالی اصلاح‌طلبان به عنوان سازوکار جمعی و انتخاباتی اصلاحات هم که رئیس ندارد و می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایران مامن، بعضی این تعبیرها را روایت‌سازی اصولگرایانه برای ایجاد تفرقه میان اصلاح‌طلبان می‌دانند؛ انشقاقی که راست‌های سیاسی خود به شدت از آن رنج می‌برند.

هرچه در پسِ این نامه نهفته باشد باید گفت چنین اقداماتی گرهی از کار اصلاحاتی‌ها باز نخواهد کرد و مظلوم‌نمایی ردِ صلاحیت هم گویا کارساز نیست.

اصلاح‌طلبی برای بازگشت به قدرت نیازمند دگرگونی اساسی و احیای پیوند با جامعه مدنی است؛ بسیاری از کسانی که سال‌ها به اصلاح‌طلبان رای داده‌اند عینا دیده‌اند که مدام از ساختار قدرت انتقاد می‌کنند اما پس از نردبان کردن رای مردم و تصدی مناصب عملا کارنامه‌ای متفاوت از رقیب برجای نگذاشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات