تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 18:07
کد خبر : 2520

تالار سراسر سرخ در روز وادادن حامیان بورس

تالار سراسر سرخ در روز وادادن حامیان بورس

شاخص امروز بورس تهران با افتی قابل توجه، تا مرز کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد سهامداران حقوقی و مسئولان دولتی، بدون انجام هرگونه واکنشی، تنها شاهد ریزش بازار بودند. شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۴۹۵۵.۹۸ واحد کاهش معادل ۳.۵۰ درصد به ۱,۵۱۵,۹۳۲.۹۲

شاخص امروز بورس تهران با افتی قابل توجه، تا مرز کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی سقوط کرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد سهامداران حقوقی و مسئولان دولتی، بدون انجام هرگونه واکنشی، تنها شاهد ریزش بازار بودند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۴۹۵۵.۹۸ واحد کاهش معادل ۳.۵۰ درصد به ۱,۵۱۵,۹۳۲.۹۲ واحد رسید و به مرز ورود به کانالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نزدیک شد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۳۸۴.۲۶ واحد کاهش به ۴۰۲,۲۶۷.۱۱ واحد رسید. بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» داشتند و در مقابل نمادهای «وسخراج»، «غپینو»، و «شکربن» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۳۸۸.۸۳ واحد کاهش تا رقم ۱۷,۵۶۱.۹۲ واحدی افت کرد. نمادهای «مارون»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «وسپهر»، «توریل» و «شصدف» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

سهامداران حقوقی امروز نیز از برخی سهم‌ها حمایت کردند، هرچند که حجم حمایت آن‌ها چندان چشمگیر نبود. سهامداران حقوقی در ادامه حمایت خود در برخی نمادها، در نمادهای «خودرو» (۸۰ درصد)، «وتجارت» (۷۰ درصد)، «خگستر» (۴۹ درصد)، «وپارس» (۸۹ درصد)، «فملی» (۸۶ درصد)، «فولاد» (۸۹ درصد)، «شپنا» (۷۲ درصد)، «شبندر» (۷۹ درصد)، «وبملت» (۶۱ درصد) و «خساپا» (۶۴ درصد) خرید را به انجام رساندند.

در حالی که به وضوح تصمیمات جدید دولت برای برقراری ممنوعیت سفارش الگوریتمی و نوسان‌گیری تاثیری منفی بر بازار گذاشته است، به نظر نمی‌رسد جلسه مدیران کارگزاری‌ها با مسئولان دولتی در روز گذشته هم نتیجه خاصی در بر داشته است.

برخی رسانه‌ها نیز خبر از کاهش چشمگیر معاملات در بازار دادند و نوشتند که میزان معاملات در بازار به یک دهم روزهای اوج خود رسیده است؛ اوضاعی که نشان می‌دهد مدیران سازمان بورس باید در اتخاذ تصمیمات یکباره و ناگهانی خود تجدیدنظر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات