تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 13:34
کد خبر : 2556

رشد شتابان شاخص در روزهای کرونایی کاخ سفید

رشد شتابان شاخص در روزهای کرونایی کاخ سفید

شاخص امروز بورس تهران پس از مدت‌ها با رشدی چشمگیر، در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پیش رفت کرد. تحلیل‌گران معتقدند که ابتلاء «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ویروس کرونا، مهمترین دلیل اقبال دوباره سهامداران حقیقی به بورس بوده است. شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۲۷۱۹.۸۸ واحد کاهش معادل ۲.۸۴ درصد به

شاخص امروز بورس تهران پس از مدت‌ها با رشدی چشمگیر، در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پیش رفت کرد.

تحلیل‌گران معتقدند که ابتلاء «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ویروس کرونا، مهمترین دلیل اقبال دوباره سهامداران حقیقی به بورس بوده است.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۲۷۱۹.۸۸ واحد کاهش معادل ۲.۸۴ درصد به ۱,۵۴۶,۱۴۶.۹۶ واحد رسید و پس از مدت‌ها، اغلب نمادها صعودی شدند.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۳۱۰۵.۴۵ واحد افزایش به ۴۰۰,۶۷۹.۴۸ واحد رسید.

بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» داشتند. نمادهای «انرژی ۳»، «ثشاهد»، و «وساپا» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۲۷۸.۵۴ واحد افزایش تا رقم ۱۷,۹۵۴.۳۹ واحدی بالا رفت.

نمادهای «میدکو»، «بپاس» و «وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «صبا»، «بپیوند» و «کرمان» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

در حالی که از روز گذشته، انتشار خبر ابتلاء ترامپ به ویروس کرونا، باعث تلاطم‌هایی جدی در بازارهای جهانی طلا و نفت شده بود، شاخص بسیاری از بازارهای سهام در کشورهای جهان افت کرد.

این خبر بر بازارهای ایران نیز تاثیر گذاشت و امروز قیمت سکه و دلار کاهشی شد.

در مقابل تابلو بورس تهران و فرابورس ایران پس از مدت‌ها سبز شدند و اغلب قریب به اتفاق نمادها، با افزایش ۵ درصدی قیمت روبرو شدند.

بازار خودرویی‌ها امروز بیش از هر گروه دیگری تحت تاثیر این تحول قرار گرفت و نمادهایی همچون «خگستر» پس از بیش از یکماه تجربه روند نزولی قیمت، سبز شدند.

دو نماد تازه عرضه شده «ثبهساز» و «ثامید» در گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» نیز با تقاضای قابل توجهی مواجه شده و جزو نمادهای پرمعامله امروز محسوب می‌شدند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات