تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 15:29
کد خبر : 2579

افت مجدد شاخص در روز سبز سیمانی‌ها

افت مجدد شاخص در روز سبز سیمانی‌ها

شاخص امروز بازار سهام باز هم کاهش یافت و به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت. افت شاخص بازار سرمایه امروز چشمگیر بود و به نظر می‌رسد با بهبود نسبی وضعیت «دونالد ترامپ» بار دیگر تردیدها به این بازار بازگشته است. در عین حال افزایش نرخ‌ها در صرافی‌های میدان فردوسی نیز نتوانست به

شاخص امروز بازار سهام باز هم کاهش یافت و به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت. افت شاخص بازار سرمایه امروز چشمگیر بود و به نظر می‌رسد با بهبود نسبی وضعیت «دونالد ترامپ» بار دیگر تردیدها به این بازار بازگشته است. در عین حال افزایش نرخ‌ها در صرافی‌های میدان فردوسی نیز نتوانست به بازار سرمایه کمک کند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۲۸۲۶.۳۳ واحد کاهش معادل ۲.۱۶ درصد به ۱,۴۹۰,۱۵۴.۵۱ واحد کاهش یافت و تردیدها و ترس‌ها به این بازار بازگشت. مسئله‌ای که نشان می‌دهد تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت برای مدیریت این بازار، همچنان ناکارآمد بوده است و مشخص نیست چه زمانی شاخص گارد صعودی به خود خواهد گرفت.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۱۹۳۶.۹۱ واحد کاهش به ۳۹۶,۷۶۸.۰۳ واحد رسید. بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فارس»، «فملی» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «وپارس»، و «وتجارت» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۱۸۶.۱۷ واحد کاهش تا ۱۷,۶۴۷.۴۷ واحدی پایین آمد. نمادهای «آریا»، «مارون» و «شگویا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «وسپهر»، «بپاس» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

امروز را می‌توان روز سبز نمادهای سیمانی، پس از هفته‌هایی سخت دانست. اغلب نمادهای سیمانی امروز با افزایش قیمت روبرو شدند و خریداران حقیقی از نمادهای سیمانی استقبال کردند. نمادهای گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات هم با اقبال خوبی مواجه شدند و در برخی از نمادهای این گروه، صف خرید تشکیل شد.

 

در مقابل،  وضعیت نمادهای گروه محصولات شیمیایی همچنان قرمز است و به نظر می‌رسد این نمادها با استقبال سرد خریداران مواجهند.

 

تداوم ابهام در زمان بازگشایی نماد شستا نیز مسئله مهم دیگری است که سهامداران حقیقی را نگران کرده است. بسیاری از سهامداران نماد شستا معتقدند که تداوم ابهام در زمان بازگشایی این نماد صحیح نیست و مسئولان مجموعه شستا و سازمان بورس باید در این باره پاسخگو باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات