تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 20:48
کد خبر : 2589

رشد چشمگیر شاخص بورس در روز اختلال معاملات فرابورس

رشد چشمگیر شاخص بورس در روز اختلال معاملات فرابورس

شاخص امروز بازار سهام افزایش یافت و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بالا رفت. به رغم بهبود نسبی «دونالد ترامپ» و افزایش دوباره نرخ دلار و ارز، شاخص بورس تهران مثبت شد؛ اما به دلیل بروز برخی اختلالات، معاملات بازار فرابورس متوقف گشت و در نهایت و به رغم وعده‌های مکرر، تنها

شاخص امروز بازار سهام افزایش یافت و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بالا رفت.

به رغم بهبود نسبی «دونالد ترامپ» و افزایش دوباره نرخ دلار و ارز، شاخص بورس تهران مثبت شد؛ اما به دلیل بروز برخی اختلالات، معاملات بازار فرابورس متوقف گشت و در نهایت و به رغم وعده‌های مکرر، تنها برای مدت زمان کوتاهی در این بازار معامله صورت گرفت.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۴۵۲۵.۲۸ واحد افزایش معادل ۱.۶۵ درصد به ۱,۵۱۴,۶۹۹.۰۵ واحد افزایش یافت و سهامداران را به رونق بازار در روزهای آینده امیدوار کرد.

بسیاری از نمادهایی هم که مدت‌ها بود رنگ سبز را به خود ندیده بودند، با صف‌های قابل توجه خرید مواجه شدند.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۳۵۳.۵۷ واحد افزایش به ۴۰۲,۱۲۰.۰۱ واحد رسید.

بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «فارس»، «وبملت» و «بورس» داشتند و در مقابل نمادهای «ونیرو»، «انرژی ۳»، و «پترول» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

نماد «ونیرو» امروز، روز بدی را پشت سر گذاشت و با ۳۱.۴ درصد کاهش قیمت مواجه شد.

وضعیت نماد «انرژی ۳» که از آن به عنوان گل سرسبد بازار در ماه‌های گذشته یاد می‌شود نیز همچنان و پس از بازگشایی نامناسب است و قیمت آن بطور مداوم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایران مامن، وضعیت بازار فرابورس امروز با ابهاماتی جدی مواجه شد. این بازار در روز جاری، بارها و بارها با اختلالاتی مواجه و در نهایت تصمیم مسئولان این بازار بر آن شد تا برای رفع مشکل بازار امروز تعطیل شده و به جای آن روز پنجشنبه معاملات صورت گیرد.

بورس تهران امروز تکان خورد. در حالی که در روزهای اخیر برای نمادهای خودرویی صف خرید تشکیل شده است، سهامداران حقوقی نیز اقدام به فروش بخشی از سهام خود به خریداران حقیقی کردند.

سهامداران حقوقی در نمادهایی نظیر «خودرو» (۵۷ درصد)، «وتجارت» (۳۲ درصد)، «وبملت» (۳۷ درصد)، «خساپا» (۶۴ درصد)، «پارسان» (۴۹ درصد)، «ونوین» (۴۹ درصد)، «وسینا» (۵۴ درصد)، «اخابر» (۶۰ درصد) و «چکاپا» (۸۲ درصد) فروشنده بودند.

با این حال صف خرید این نمادها همچنان پایدار ماند و مشخص شد که سهامداران حقیقی امروز اقبال بیشتری به بازار نشان داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات