تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 16:55
کد خبر : 2599

خبر عرضه «دارا سوم» در روز سبز بورس

خبر عرضه «دارا سوم» در روز سبز بورس

شاخص امروز بازار سهام باز هم افزایش یافت و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پیش رفت. بازار سرمایه امروز روز خوب دیگری را سپری کرد و امیدها به اتمام دوره ریزش بازار بیشتر شد.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۶۰۰۸.۸۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد به ۱,۵۴۰,۷۰۶.۵۸ واحد افزایش یافت؛

شاخص امروز بازار سهام باز هم افزایش یافت و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پیش رفت. بازار سرمایه امروز روز خوب دیگری را سپری کرد و امیدها به اتمام دوره ریزش بازار بیشتر شد.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۶۰۰۸.۸۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد به ۱,۵۴۰,۷۰۶.۵۸ واحد افزایش یافت؛ خبر خوبی که سهامداران را امیدوار کرد بار دیگر رشد شتابان شاخص را شاهد باشند. رشد شاخص نشان از آن دارد که خریداران حقیقی بار دیگر آماده ورود به بازارند.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۰۷۱.۲۱ واحد افزایش به ۴۰۷,۱۹۷.۰۹ واحد رسید. بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «رمپنا»، «فارس» و «وبملت» داشتند و در مقابل نمادهای «پترول»، «ثشاهد»، و «شپدیس» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۲۶۸.۹۲ واحد افزایش تا ۱۸,۱۵۴.۲۰ واحدی بالا رفت. نمادهای «آریا»، «وسپهر» و «صبا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «کگهر»، «شگویا» و «غویتا» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

 

امروز نمادهای گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات»، «انبوه‌سازی، املام و مستغلات» و «سرمایه‌گذای‌ها» روز خوبی را سپری کردند و در مقابل وضعیت گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» روز بدی را گذراندند و اغلب نمادهای آن‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند.

 

اعلام خبر برنامه دولت برای عرضه بنگاه‌های بزرگ و صندوق دارا سوم به بورس از سوی «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد، با واکنش سهامداران مواجه شد. در حالی که برخی سهامداران از این خبر استقبال کردند، در مقابل، برخی دیگر از سهامداران عرضه مجدد یک صندوق ETF دیگر از سوی دولت را موجب ایجاد تلاطم در بازاری دانستند که تنها چند روز است که امیدها به آن بازگشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات