تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 21:32
کد خبر : 2686

درخواست خاتمی از رهبری برای تنبیه گزارشگر دروغگو/ کلافگی رئیس دولت اصلاحات از حل‌نشدنِ مشکل سُفراى اروپایى‌ها و ناامنى اقتصادى/ دیدار عبدالله نوری و آیت الله منتظری

درخواست خاتمی از رهبری برای تنبیه گزارشگر دروغگو/ کلافگی رئیس دولت اصلاحات از حل‌نشدنِ مشکل سُفراى اروپایى‌ها و ناامنى اقتصادى/ دیدار عبدالله نوری و آیت الله منتظری

  ۲ آبان ۱۳۷۶/ ۲۱ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸/ ۲۴ اکتبر ۱۹۹۷ در منزل بودم، با کار روى قرآن و مطالعه مذاکرات شوراى امنیت ملى در ماه‌هاى آخر عمر رژیم سابق که در مقابل تظاهرات وسیع مردم، مستأصل شده بودند. در گزارش‌هاى امروز اعلان صریح آمریکا مبنى بر مخالفت با عبور لوله‌هاى گاز و نفت آسیاى میانه

 

۲ آبان ۱۳۷۶/ ۲۱ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸/ ۲۴ اکتبر ۱۹۹۷

در منزل بودم، با کار روى قرآن و مطالعه مذاکرات شوراى امنیت ملى در ماه‌هاى آخر عمر رژیم سابق که در مقابل تظاهرات وسیع مردم، مستأصل شده بودند.

در گزارش‌هاى امروز اعلان صریح آمریکا مبنى بر مخالفت با عبور لوله‌هاى گاز و نفت آسیاى میانه از ایران و نیز همکارى ترکیه با ایران در این جهت و نیز اعلان صریح پارلمان اروپا مبنى بر لزوم عدم همکارى اروپا با ایران و عدم مراجعت سُفراى اروپا و تأکید برعدم تغییر وضع ایران با انتخابات جدید و آمدن آقاى خاتمى، مورد توجه است.

فاطى و سارا، عصر به سینما رفتند و با شام برگشتند. با هم شام خوردیم. سارا مى‌گوید، همکلاسی‌هایش در مدرسه آیین‏ روشن که در زمان انتخابات، با جدیت از آقاى خاتمى حمایت مى‌کردند، این روزها ناامید شده‌اند و انتقاد مى‌کنند؛ به خاطر اینکه مى‌بینند وعده‌هاى انتخاباتی عملى نشده و دفاع بعضى از معلم‌ها هم کم‏‌اثر است.

شنبه ۳ آبان ۱۳۷۶

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. آیین‌نامه داخلی را براساس نظرات رهبرى اصلاح کردیم.

بعد از جلسه، آقاى نورى وزیر کشور آمد و از مطرح ‏شدن محاکمه شهردار تهران در نماز جمعه توسط آقاى محمد یزدى رییس قوه ‏قضاییه اظهار نگرانى‏ کرد و گفت، با این وضع نمى‌شود کار کرد.

آقاى خاتمى رییس‏ جمهور هم به دفتر آمد و در همین رابطه، و نیز از جهت عدم حل مشکل سُفراى اروپایى‌ها و ناامنى اقتصادى با تبلیغات جارى، اظهار نگرانى کرد؛ کمى‏ کلافه است.

عصر براى مراسمی که جوانان جنوب شرق تهران براى سپاس از خدمات سازندگى من بر پاکرده بودند، به تالار وحدت رفتیم. به خواست خودم، اسم مراسم را به‏ نام حضرت زهرا (س) گذاشتند، ولى محتوا همان بود که تنظیم کرده بودند. سرود گروه کُر که اکثرشان دختران بودند و سرود سازندگى نوجوانان بندر خمیر و سپاس از سازندگى با گویش‌هاى محلى کُردى و لُرى و خوزستانى و عشایرى و یزدی اجرا شد. لوح اهدا کردند و من هم در اهمیت توجه جوانان به سازندگى و تبلور عدالت اجتماعى در توجه به جنوب تهران و جنوب کشور و مناطق محروم، صحبت کوتاهى‏ کردم. فائزه هم در جلسه شرکت داشت. از او هم تعریف‏ کردند و گفتند، راهنماى دختران جنوب شرق است.

آخر شب، آقاى خاتمى رییس‏ جمهور تلفنى نتیجه مذاکراتش با آقاى یزدى رییس قوه‏ قضاییه را گفت و اینکه اظهارات ایشان در نماز جمعه، مسبوق به سابقه نبوده و از اینکه رهبرى تعقیب شهردار تهران را منع کرده‌اند، بى ‏اطلاع . گفت که به رهبرى گزارش داده بودند آقاى عبدالله نورى و دو نفر دیگر از وزرا، به دیدن آیت ‏الله منتظرى رفته‌اند ولى فقط آقاى نورى رفته و از این جهت از رهبرى خواسته که گزارشگر دروغگو تنبیه شود و با اینکه دو سه هفته گذشته است، دفتر رهبرى اقدام نکرده و از این جهت گله‌مند است.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات