تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 - 13:35
کد خبر : 2782

بیانیه دوهزار نفر از نمایندگان پارلمان‌های اروپا علیه ایران/ ضمانت‌نامه کتبی چین علیه برنامه هسته‌ای ما

بیانیه دوهزار نفر از نمایندگان پارلمان‌های اروپا علیه ایران/ ضمانت‌نامه کتبی چین علیه برنامه هسته‌ای ما

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۷۶ / ۲۷ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸/ ۳۰ اکتبر ۱۹۹۷ در خانه بودم. وقت با مطالعه تاریخ و کار براى کلید قرآن و اصلاح خاطرات گذشت. محسن، مطالب جنبى خاطرات سال ۱۳۶۰ را آورد که خیلى ‏خوب تنظیم شده است؛ مصاحبه‌ها، نطق‌ها، پیام‌ها، سخنرانی‌‌ها، موارد منعکس شده در جراید و نیز اظهارات ضدانقلاب درباره

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۷۶ / ۲۷ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸/ ۳۰ اکتبر ۱۹۹۷

در خانه بودم. وقت با مطالعه تاریخ و کار براى کلید قرآن و اصلاح خاطرات گذشت. محسن، مطالب جنبى خاطرات سال ۱۳۶۰ را آورد که خیلى ‏خوب تنظیم شده است؛ مصاحبه‌ها، نطق‌ها، پیام‌ها، سخنرانی‌‌ها، موارد منعکس شده در جراید و نیز اظهارات ضدانقلاب درباره من و نیز انعکاس مطالب من در رسانه‌هاى خارجى، در چند جلد تهیه شده که همزمان با انتشار خاطرات سال ۱۳۶۰ منتشر مى‌شود. قرار شد همه اینها را بررسى کنم ‏که نمونه‌اى براى سال‌هاى بعد بشود.

در گزارش‌ها، تحرک مجلس نمایندگان آمریکا و بیانیه دو هزار نفر از نمایندگان پارلمان‌هاى اروپا علیه ایران، خبر بدى است و نشانه‌اى از شروع فشار جدید و نیز اعلان توافق چین و آمریکا بر سر قطع همکارى هسته‌اى چین با ایران، بر اثر فشار آمریکا در سفر جیانگ زمین رئیس‏ جمهور چین به آمریکا. همچنین خبر قطع رابطه با مریخ‏‌نورد از چند هفته پیش که گویا در اثر سرماى بیش از ۵۰ درجه در سطح مریخ پیش‌‏آمده است؛ اوایل‏ کار، ارتباط خوب بود.

جمعه ۹ آبان ۱۳۷۶

 

همسر اخوى احمد آمد و براى ازدواج دخترش لیدا مشورت کرد.

عصر فرزانه اخوى‌زاده، مدیر انتشارات طاهر آمد و راجع به کتابى که براى معرفى پیشرفت و توسعه تهران در دوران سازندگى، به نام «نگین جاده ابریشم» ، تهیه کرده توضیح داد؛ کار جالبى است. اکثر موارد از کارهاى شهردارى است. گفتم، طرح‌هاى غیرشهردارى، مثل مترو، فرهنگستان‌ها، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها همه را اضافه کنند. گفت کار بعدی‏شان معرفى پیشرفت‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمى است و مشورت براى استفاده از اینترنت براى معرفى این تلاش‌ها، به علاوه کالاهاى قابل صدور ایران که تأییدکردم.

علیرضا – همسر فرزانه – خواست که مقدمه‌اى بر کتاب «نگین جاده ابریشم» بنویسم.

در خبرها آمده که چین، ضمانت کتبى به آمریکا داده که همکارى‌هاى هسته‌اى با ایران را در مقابل دریافت تکنولوژى هسته‌اى آمریکا و نیز تهدید نظامى آمریکا علیه عراق، متوقف کند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات