تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 - 17:26
کد خبر : 2824

روزی که رنگ از رخ بازارها پرید

روزی که رنگ از رخ بازارها پرید

امروز را می‌توان روزی خاص برای بازارهای مالی موازی در نظر آورد؛ زیرا همزمان بازارهای ارز، طلا و سرمایه با افت قابل توجه‌ ارزش مواجه شدند. در روزی که دلار حدود ۲۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرد، سکه تمام بهار طرح جدید نیز با یک میلیون و دویست هزارتومان کاهش مواجه شد و از شاخص

امروز را می‌توان روزی خاص برای بازارهای مالی موازی در نظر آورد؛ زیرا همزمان بازارهای ارز، طلا و سرمایه با افت قابل توجه‌ ارزش مواجه شدند.

در روزی که دلار حدود ۲۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرد، سکه تمام بهار طرح جدید نیز با یک میلیون و دویست هزارتومان کاهش مواجه شد و از شاخص بورس تهران نیز حدود سه درصد کاسته شد؛ اتفاقی که به نظر بعضی تحلیلگران بیش از هر چیز در معنای پیش‌خور کردن موج حاصل از افزایش احتمال پیروزی بایدن در انتخابات قابل تعبیر است.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۲۹۷۰.۶۵ واحد کاهش معادل ۲.۹۴ درصد تا ۱,۴۱۹,۳۱۲.۳۳ واحدی کاهش یافت و زنگ خطر را برای ریزش بازار سرمایه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی به صدا درآورد؛ ریزشی که به نظر می‌رسد در نیم ساعت پایانی بازار و با ورود سهامداران حقیقی به بازار، تا حدی از فشار آن کاسته شد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۵۶۹۳.۶۵ واحد کاهش به ۳۹۴,۹۵۷.۰۲ واحدی رسید و ترس را بر ذهن سهامداران حقیقی مستولی کرد.

بسیاری از سهامداران نگران از آن هستند که با تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، از قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه نیز کاسته شود و سرمایه‌های خُرد بسیاری از سهامداران از دست برود.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» داشتند و در مقابل نمادهای «امین»، «خاهن»، و «ختور» هم بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز با ۲۶۶.۷۹ واحد کاهش به ۱۷,۰۰۸.۰۹ واحدی رسید.

نمادهای «ذوب»، «شگویا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «وملل»، «بگیلان» و «بپیوند» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

در حالی که بسیاری از رسانه‌ها و بنگاه‌های نظرسنجی و تحلیل اقتصادی، هر روز شانس «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را برای پیروزی در انتخابات، بیشتر از «دونالد ترامپ» ارزیابی می‌کنند، نگرانی در میان فعالان اقتصادی بیش از پیش می‌شود و آنان نگران ارزش دارایی‌های خود شده‌اند.

کاهش چشمگیر قیمت دلار و طلا در بازار اگرچه مشخص نیست که هنوز پایدار باشد، اما باعث ایجاد ریزش در بازار سرمایه نیز شد.

در حالی که امروز اغلب گروه‌های بازار سرمایه با افت قیمت مواجه شدند، وضعیت دو گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و همچنین «کاشی و سرامیک» خوب بود و اغلب نمادهای این دو گروه، افزایش قیمت را تجربه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات