تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 21:29
کد خبر : 2870

دختر آبادانی چرا داغ شد؟

دختر آبادانی چرا داغ شد؟

«بِرِیم» اسم جایی است که «زویا پیرزاد» در کتاب «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» درباره‌اش نوشته محل زندگی مرفه‌نشین‌های شرکت نفتی‌ است و از بومیان آبادانی جدایشان می‌کند.   بِرِیم در روزهای اخیر بخاطر کتک‌خوردن و تعرض به یک دخترِ خونین و مالین، مشهور شد تا جایی که دادستان کل بعد از پرتیراژشدن فیلم حادثه

«بِرِیم» اسم جایی است که «زویا پیرزاد» در کتاب «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» درباره‌اش نوشته محل زندگی مرفه‌نشین‌های شرکت نفتی‌ است و از بومیان آبادانی جدایشان می‌کند.

 

بِرِیم در روزهای اخیر بخاطر کتک‌خوردن و تعرض به یک دخترِ خونین و مالین، مشهور شد تا جایی که دادستان کل بعد از پرتیراژشدن فیلم حادثه وارد عمل شد. مقامات محلی هم به‌سرعت دست‌به‌کار شدند و تعدادی را بازداشت کردند.

 

نگاهی به روایت‌های مختلف این ماجرا که ۳۰مهر اتفاق افتاده مختصر می‌گوید دختر آبادانی با یکی از مردهای شرکت نفتی روابطی برقرار کرده و در یک لحظه بحرانی تصمیم‌گرفته بازی را به هم بریزد اما بعد از واکنش خانواده فردی که معلوم نشده کارمند عادی یا از مدیران نفتی است، درگیر و سپس متواری می‌شود.

 

اما چه چیزی باعث شد ماجرا اینقدر پربازتاب شود در حالی که این روزها این اتفاقات کم نیست.

 

۱-انتشار فیلم خونین و مالین از یک دختر جوان به خودی خود بسیاری از نگاه‌ها را خیره می‌کند.

 

۲-زمانی که مامور حراست مجتمع، روی سینه دختر جوان پا می‌گذارد و بعد بدنش را لمس می‌کند نقش اصلی را در نقطه اوج ماجرا بازی می‌کند که البته به‌سرعت هم دستگیر می‌شود.

این صحنه بعضی‌ را یاد «جورج فلوید» سیاهپوست زیر زانوی پلیس آمریکا می‌اندازد. برای گروهی یادآور ماجرای تعرض‌های اخیر به زنان است.

عده‌ای می‌گویند شبیه تصویر جان‌دادن «ندا آقاسلطان» در حوادث ۸۸ است و به همین شکل خیلی‌ها را یاد خیلی چیزها می‌اندازد.

به گزارش ایران مامن، بر سر این صحنه عده‌ای در فضای مجازی بخاطر اختلافات سیاسی، سوگیری‌های جنسیتی و … وارد مشاجره شدند و حالتی چنددوقطبی به وجود آمد.

دختر آبادانی

۳- بسیاری از ما به افشای پشت‌پرده‌های روابط مردم علاقمندیم شبیه ماجرای سال ۹۶  درگیری دو زن در خیابان‌های تهران که خیلی‌ها در شبکه‌ها اجتماعی دیدند چطور شوهر یکی یا هر دو، به اتفاق فردی به اسم «لیلا خانم» نتوانستند مانع از گیس و گیس‌کشی آن‌ها شوند.

 

۴- رسانه‌های خارجی سریعا وارد فاز بازتاب رویداد شدند و پوششی گسترده با تفاسیر سیاسی بینامتنی از آن ارائه دادند.

 

۵-در نهایت صداوسیما پابرهنه وارد قضیه شد و صرفا به‌دلیل اینکه جوابی به رقبا بدهد و ساکت نمانده باشد، فیلمی اعتراف‌گونه از دختر آبادانی پخش کرد. همین موضوع باعث شد تا بیهوده و بی‌جهت موج تازه‌ای با عنوان اعترافات اجباری شکل بگیرد و این صداوسیما از این ماجرا هم سربلند و پیروز خارج شود!

 

نوشتار از : محمد موسی کاظمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات