تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 17:31
کد خبر : 2888

آخر تعصب!

آخر تعصب!

همین دیروز (جمعه دوم آبان) «محمد نادری» که با پرسپولیس به تیم‌ملی و بالاترین سطح فوتبال ایران رسید، به استقلال پیوست تا پس از رفتن «شجاع خلیل‌زاده»،  دفاع پرسپولیس بیش از پیش بی‌دفاع شود.   در این شرایط، «بشار رسن» عراقی با اینکه می‌توانست از بندهای فسخ قرارداد استفاده کرده و زودتر به پیشنهاد ۱.۵

همین دیروز (جمعه دوم آبان) «محمد نادری» که با پرسپولیس به تیم‌ملی و بالاترین سطح فوتبال ایران رسید، به استقلال پیوست تا پس از رفتن «شجاع خلیل‌زاده»،  دفاع پرسپولیس بیش از پیش بی‌دفاع شود.

 

در این شرایط، «بشار رسن» عراقی با اینکه می‌توانست از بندهای فسخ قرارداد استفاده کرده و زودتر به پیشنهاد ۱.۵ میلیون یورویی قطری‌ها برسد، ماند و انتخاب کرد تا در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشد.

 

اخبار روزهای اخیر برای هواداران پرسپولیس معادلات تعصب را به هم ریخته است خصوصا اینکه بزرگترین بی‌وفایی را به پرسپولیسی‌ها خلیل‌زاده‌ای روا داشت که بیش از همه ادعای سرخ بودن داشت.

 

با وجود اینکه اکنون پول حرف اول را در ورزش حرفه‌ای می‌زند هنوز خیلی‌ها باور دارند بوسیدن پی در پی لوگوی باشگاه، درگیر شدن با بازیکنان حریف و داور، مصاحبه‌های تند و جنجالی یعنی تعصب.

 

البته بازیکنان حرفه‌ای هم خوب سوراخ دعا را پیدا کرده‌اند مخصوصا اگر بهتر از فوتبال بازی‌کردن بتوانند در مواقع لازم فیلم بازی‌کنند و فالورهای اینستاگرام و سکوها را با خود همراه سازند.

 

به بهانه همین اتفاقات ایران مامن نگاهی داشته به رکوردهایی که در مورد تعصب بازیکنان خارجی و وطنی طی سال‌های گذشته به ثبت رسیده است؛

 

فرانچسکو توتی   ۲۵ سال در آ اس رم

مکیدن انگشت شست دست که بسیاری از کودک‌ها با آن درگیر هستند، خوشحالی بعد از گل یکی از وفادارترین بازیکنان دنیا است. توتی که نماد باشگاه رم است در سال‌های اوجش، پیشنهادهای بازی در تیم‌های بزرگ زیادی را رد کرد و شانس کسب جام‌ها و افتخارات زیادی را در فوتبال از دست داد اما به تیمش وفادار ماند.

توتی

کاپیتان شماره ۱۰ رم از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۷ در جمع جالوروسی‌ها باقی ماند و طی این ۲۵ سال به جز کسب یک مقام قهرمانی سری A در سال ۲۰۰۰ و رسیدن به چند فینال و فتح کوپا ایتالیا، هیچ مقام درخور توجهی را با این تیم رمی به ویژه در اروپا کسب نکرد. توتی در ۵۲۵ بازی برای رم ۲۲۵ گل به ثمر رسانده است. وی سه سال هم در تیم جوانان رم حضور داشت.

 

پائولو مالدینی   ۲۵ سال در آث‌میلان

اسطوره تاریخ فوتبال آث‌میلان و بازیکن محبوب تمام فوتبال‌دوستان جهان نزدیک به ۲۵ سال از ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۹ برای روسونری ها به میدان رفت. مالدینی در طول ۹۰۲ باری که برای سرخپوشان میلانی به میدان رفت ۳۳ گل برای این تیم به ثمر رساند.

 

مالدینی

مالدینی که در یک خانواده ورزشکار چشم به جهان گشود با این تیم میلانی ۱۸ جام قهرمانی اعم از سری A و لیگ‌قهرمانان‌اروپا  و … کسب کرده است.

 

رایان گیگز   ۲۳ سال در منچستریونایتد

هافبک خلاق منچستریونایتد متولد ۲۹ نوامبر ۱۹۷۳ با ۴۰ سال ، ۲۳ سال عضو تیم بزرگ سالان شیاطین سرخ بود و از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ یکی از مهره‌های کلیدی سرخپوشان اولدترافورد محسوب می‌شد.

گیگز

گیگز در ۹۳۱ بازی رسمی منچستر یونایتد، ۱۱۴ گل به ثمر رساند. البته او ۳ سال هم در جوانان منچستر عضو بوده است. گیگز با احتساب بازی‌های غیررسمی بالای هزار بازی انجام داده و موفق به کسب ۳۰ جام با شیاطین سرخ شده است.

 

الساندرو دل‌پیرو  ۱۹ سال در یوونتوس

بعضی اوقات وقتی یک مشکل مالی یا حقوقی برای یک تیم پیش می‌آید، در اولین فرصت همه ستاره‌هایش آن را ترک می‌کنند اما دل‌پیرو از آن دسته نبود. مهاجم و کاپیتان سابق تیم‌ملی ایتالیا تا ۳۹ سالگی از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۲ در تیم فوتبال یوونتوس بازی کرد و در طول  ۵۱۳ بازی ۲۰۸ گل به ثمر رساند.

مالدینی

 

او آن‌قدر وفادار بود که وقتی درجریان کالچوپولی، تیمش به جرم تبانی و فساد به دسته پایین‌تر سقوط کرد در یووه ماند و به کمک بازیکنانی چون بوفون، ندود، کاناوارو و … به سری A برگشتند و دوباره قهرمان ایتالیا شدند.

 

خاویر زانتی  ۱۹ سال در اینترمیلان

مدافع آرژانتینی تیم فوتبال اینتر میلان یکی از متعصب‌ترین و با اخلاق‌ترین بازیکنان جهان فوتبال به شمار می‌رود. زانتی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ در سطح اول فوتبال دنیا و در تیم اینترمیلان بازی می‌کرد و کمتر شاهد افت کردن کیفیت بازی او بودیم. زانتی در این ۱۸ سال، ۶۱۵ بازی رسمی برای اینتر انجام داد و موفق به زدن ۱۲ گل شد. در ضمن زانتی با ۱۴۵ بازی ملی رکورددار در تاریخ کشور آرژانتین محسوب می‌شود.

 

ایکر کاسیاس  ۱۷ سال در رئال‌مادرید

باید پذیرفت که ۱۷ سال حضور در تیمی مثل رئال‌مادرید به عنوان سنگربان، عملکردی ماورایی می‌خواهد ولی اگر ایکر کاسیاس باشید، همه چیز برایتان ممکن خواهد بود.

کاسیاس

دروازه‌بان سابق تیم‌ملی اسپانیا از ۹ سالگی در رده‌های پایینی باشگاه رئال‌مادرید حضور داشت و سرانجام در ۱۸ سالگی و از سال ۱۹۹۹ به تیم بزرگ سالان رئال آمد و به مدت ۱۷ سال در این تیم پرافتخار اروپایی حضور داشت. او در این سال‌ها، ۱۲ بار در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در کنار هم تیمی‌هایش به قهرمانی رسید.

 

استیون جرارد  ۱۷ سال در لیورپول

هافبک خلاق تیم ملی انگلیس و لیورپول از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ در تیم بندرنشین آنفیلد حضور داشت و طی این ۱۷ سال ۴۴۰ بار به میدان رفت و ۹۸ گل هم به ثمر رساند. جرارد با لیورپول به ۸ قهرمانی رسید که فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ قابل توجه‌ترین جام کسب شده او در لیورپول بود.

 

ژاوی هرناندز  ۱۷ سال در بارسلونا

مهندس سابق اما خلاق تیم‌ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا که در چند سال اخیر نامی آشناتر از گذشته برای فوتبال دوستان ایرانی شده، ۱۷ سال در خط میانی آبی و اناری پوشان بازی کرد. ژاوی در ۶۶۴ بازی ۷۹ گل به ثمر رساند و همراه بارسلونا انواع جام‌های داخلی و اروپایی و حتی جهانی را درو کرده و موفق به کسب ۱۶ عنوان قهرمانی همراه این تیم شد. ژاوی را باید خلاق‌ترین و بازی‌سازترین هافبک دنیا نامید که به همراه اینیستا و مسی مثلثی سهمگین و آتشین را در کنار یکدیگر به وجود آورده بودند.

 

از ابراهیم صادقی تا نویدکیا و حدادی‌فر

به گزارش روزنامه خراسان، در لیگ‌برتر فوتبال کشورمان، یافتن بازیکنانی با بیش از ۱۰ سال سابقه در یک تیم کار سختی است اما بازیکنانی هستند که می‌توان لقب وفادار را روی آن‌ها گذاشت. قطعا نفر اول این فهرست، ابراهیم صادقی است که از سال ۷۸ به مدت ۱۷ سال پیراهن تیم سایپا را بر تن کرد و جوابش به همه پیشنهاد های دیگر فقط یک کلمه بود: «نه».

ابراهیم صادقی

نفر بعدی «قاسم حدادی‌فر» است، هافبکی که سابقه ۱۵ سال حضور در تیم ذوب‌آهن را دارد. او البته برای رده‌های پایه ذوب‌آهن هم بازی کرده است اما اولین بار در فصل ۸۳ برای ذوب‌آهن در لیگ‌برتر به میدان رفت. به جز حضور قرضی یک فصل در نفت آبادان و نیم فصل در تراکتورسازی، اکنون بیش از ۱۵ سال است که در تیم بزرگ سالان ذوب‌آهن توپ می‌زند و هنوز می‌تواند این رکورد را بهبود ببخشد.

بازیکن بعدی که در این فهرست قرار می‌گیرد، محرم نویدکیا است که از اولین بازی خود برای سپاهان در بهمن ماه ۷۸ تا سال ۹۵ عضو این تیم اصفهانی بود.

نویدکیا

محرم البته یک  سال و نیم به بوخوم آلمان رفت و با کم کردن این زمان، او ۱۴ و نیم سال پیراهن سپاهان را بر تن کرده است.

اسماعیل فرهادی بازیکن تیم ذوب‌آهن اصفهان هم  رکورد ۱۱ سال حضور در این تیم را یدک می‌کشد. فرهادی از دی‌ماه ۸۲ که اولین بازی خود را برای ذوب‌آهن در لیگ‌برتر انجام داد، تا سال ۹۳ به مدت ۱۱ سال عضو ذوب‌آهن بود.

در این بین، محسن بیات مدافع سابق صبا که سال ۹۳ از این تیم جدا شد، ۹ سال و نیم پیراهن صبا را بر تن کرد که به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات