تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آبان 1399 - 16:29
کد خبر : 2999

افت دوباره بورس در روزهای بی‌منطق حقیقی‌ها

افت دوباره بورس در روزهای بی‌منطق حقیقی‌ها

امروز در حالی شاخص بازار سرمایه افت کرد که به نظر می‌رسد افشاهای «الف» شرکت‌ها و خبرهای افزایش سرمایه و یا مجوز افزایش قیمت‌ها هم نمی‌تواند سهامداران را از صف‌های فروش خارج کند. شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۵۹۹۶.۵۲ واحد کاهش معادل ۱.۹۹ درصد تا ۱,۲۷۹,۹۰۱.۸۶ واحدی کاهش پیدا کرد و بازار دوباره با

امروز در حالی شاخص بازار سرمایه افت کرد که به نظر می‌رسد افشاهای «الف» شرکت‌ها و خبرهای افزایش سرمایه و یا مجوز افزایش قیمت‌ها هم نمی‌تواند سهامداران را از صف‌های فروش خارج کند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۵۹۹۶.۵۲ واحد کاهش معادل ۱.۹۹ درصد تا ۱,۲۷۹,۹۰۱.۸۶ واحدی کاهش پیدا کرد و بازار دوباره با افت مواجه شد.

اگرچه قیمت سهم‌ها بسیار ارزنده شده است؛ اما بازهم صف‌های فروش فشرده در بازار به چشم می‌خورد و شاخص بازار، دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی سقوط کرد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۳۳۷۵.۷۸ واحد کاهشی به ۳۷۴,۹۴۷.۱۴ واحدی رسید.

امروز بیشترین تاثیر در کاهش شاخص بورس تهران را نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» داشتند و در مقابل نمادهای «کچاد»، «شبهرن»، و «ونوین» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس امروز، روز بدی داشت و با ۲۸۲.۷۸ واحد کاهش به ۱۵,۹۸۴.۶۴ واحدی رسید.

نمادهای «مارون»، «آریا» و «صبا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «شرانل»، «شغدیر» و «زقیام» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز را می‌توان روزی دانست که به نظر می‌رسد رفتار سهامداران حقیقی به واقع از منطق خارج شده است. بطور مثال با وجود آنکه شرکت «خپارس» در گزارش افشای «الف» خود خبر از مجوز افزایش قیمت محصولات خود داده است، اما بازهم قیمت سهام این شرکت در روز بازگشایی کاهش یافت و به حدود یک چهارم ارزش خود در مرداد ماه رسید.

به نظر می‌رسد کاهش قیمت در برخی سهم‌ها از حد معقول خارج شده است و برخی سهامداران بی‌محابا و بدون تفکر، تنها دست به فروش سهام خود می‌زنند.

البته همچنان تمامی متغیرها نشان می‌دهند اکنون برخی سهم‌ها بسیار ارزنده‌تر از قیمت خود هستند و شرایط فعلی پایدار نخواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات