تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399 - 10:41
کد خبر : 3167

تپش قلب فرهنگی جمهوری آذربایجان با صدای الله اکبر

تپش قلب فرهنگی جمهوری آذربایجان با صدای الله اکبر

از روز اول جنگ جمهوری آذربایجان با ارمنستان برای آزادی سازی قره باغ، شاهد صحنه‌های امیدبخشی برای جهان تشیع بودیم؛ از نواهای حسینی در مراسم تشییع و فریادهای یا حسین در میدان نبرد تا طنین‌انداز شدن صدای الله اکبر در مناطقی چون فضولی، جبرائیلی و….   بار دیگر با آزاد شدن شوشا قلب فرهنگی جمهوری

از روز اول جنگ جمهوری آذربایجان با ارمنستان برای آزادی سازی قره باغ، شاهد صحنه‌های امیدبخشی برای جهان تشیع بودیم؛ از نواهای حسینی در مراسم تشییع و فریادهای یا حسین در میدان نبرد تا طنین‌انداز شدن صدای الله اکبر در مناطقی چون فضولی، جبرائیلی و….

 

بار دیگر با آزاد شدن شوشا قلب فرهنگی جمهوری آذربایجان، شاهد طنین‌انداز شدن صدای الله اکبر به گواهی اخبار و رسانه‌ها بودیم.

 

اینکه با بازگشت دوباره قره باغ به قلمرو جهان اسلام به‌ویژه دایره تشیع، شاهد زنده شدن شعائر مذهبی و پرچم حسینی هستیم می تواند نویدبخش روزهای بهتری برای هرچه بیشتر  قدرتمند شدن کشورهای اسلامی شیعی ایران، عراق و جههوری آذربایجان باشد.

 

اگرچه تا دیروز شاهد صحنه‌های زشت و توهین‌آمیز و به‌دور از شان انسانیت، معنویت و یکتاپرستی چون خراب شدن مساجد و نگهداری احشام در این مکان‌های معنوی بودیم امروز بازگشت غرور جهان اسلام در بخشی مهم از جغرافیای اسلامی را به چشم می‌بینیم.

 

مناقشه قره باغ که باید پیش و بیش از این موضوع تلاش‌های دیپلماتیک قرار می‌گرفت به جنگ، خونریزی و آوارگی انسان‌های بی گناه و غیرنظامی انجامید.

 

متاسفانه طی سه دهه گذشته این مناقشه مورد توجه دولت ارمنستان قرار نگرفت و راه حل جنگ را بر دو طرف تحمیل کرد، هرچند که همچنان امید است با پذیرش قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، نیروهای نظامی ارمنستان اقدام به ترک سرزمین‌های اشغالی کرده و زمینه بازگشت صلح و امنیت به منطقه را پدید آورند، همان طور که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اخیر خود تاکید کردند: جنگی که بین دو همسایه ما برقرار است حادثه تلخی است. بایستی هر چه زودتر تمام بشود. سرزمین‌های آذربایجان همه #بایدآزادشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات