تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399 - 11:36
کد خبر : 3170

دنده معکوس انتظار تورمی؛ پیش‌بینی کاهش ۳۰درصدی بعضی قیمت‌ها

دنده معکوس انتظار تورمی؛ پیش‌بینی کاهش ۳۰درصدی بعضی قیمت‌ها

نتایج انتخابات آمریکا بعد از کاهش نرخ ارز، روند «انتظارات تورمی» را هم معکوس ساخته و خیلی‌ها چشم به راه شکستن قیمت در بازارهای مختلفند.   «مصطفی قلی خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی، شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم. به گفته خسروی بعضی احتکارکنندگان هرکدام ۳۰۰

نتایج انتخابات آمریکا بعد از کاهش نرخ ارز، روند «انتظارات تورمی» را هم معکوس ساخته و خیلی‌ها چشم به راه شکستن قیمت در بازارهای مختلفند.

 

«مصطفی قلی خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی، شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم. به گفته خسروی بعضی احتکارکنندگان هرکدام ۳۰۰ واحد مسکن دپو کرده بودند که مجبورند به بازار سرازیر کنند.

 

به گزارش ایران مامن، نگاهی به آگهی‌های فروش یکجای واحدهای مسکونی هم نشان‌دهنده آغاز تحولاتی جدی در بازار مسکن است.

 

علاوه بر این بازار، «قاسمعلی حسنی» دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در این باره به ایلنا گفته وقتی ما با کاهش ۲۰ درصدی قیمت ارز مواجهیم یعنی حداقل می‌توانیم شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت کالاها باشیم؛ کالاهای سرمایه‌ای مثل مسکن، خودرو و کالاهای دپو شده در انبارها تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قرار می‌گیرند و کسانی که تا امروز می‌گفتند اول باید پول را تحویل بدهید؛ الان با چک و قیمت پایین‌تر هم اقلام را می‌فروشند.

 

حسنی تصریح کرد: مصرف سه سال کشور در گمرک است و باید آزاد شود تا قیمت کالا و اقلام کاهش پیدا کند. در مجموع بازار ساکت و آرام است و خریداران دست نگه داشته‌اند و خرید نمی‌کنند و همین موضوع مزید بر علت کاهش نرخ ارز می‌شود تا قیمت کالای تولیدی که باید به فروش برود پایین بیاید.

 

به گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی، پایین آمدن قیمت دلار در ۲ یا ۳ ماه آینده باعث کم شدن قیمت اقلام غذایی هم می‌شود. میزان این کاهش بستگی به مقداری دارد که قیمت دلار کاهش پیدا کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

hoqwwrcqeq چهارشنبه , ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات