تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 21:12
کد خبر : 3224

ترامپ کجا وا‌می‌دهد؟

ترامپ کجا وا‌می‌دهد؟

«دونالد ترامپ» از هر نظر متفاوت با همه روسای جمهوری آمریکا بوده و اکنون هم حاضر نیست باخت از «جو بایدن» را قبول کرده و کاخ سفید را ترک کند.   ترامپ تقلا می‌کند از طریق پیشبرد دعاوی حقوقی و طرح ادعای نرم‌افزار تقلب‌یاب و … چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند. «مایک پمپئو»

«دونالد ترامپ» از هر نظر متفاوت با همه روسای جمهوری آمریکا بوده و اکنون هم حاضر نیست باخت از «جو بایدن» را قبول کرده و کاخ سفید را ترک کند.

 

ترامپ تقلا می‌کند از طریق پیشبرد دعاوی حقوقی و طرح ادعای نرم‌افزار تقلب‌یاب و … چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند. «مایک پمپئو» وزیر خارجه ترامپ هم طوری رفتار می‌کند که انگار رئیسش پیروزی قاطع در انتخابات۲۰۲۰ را به دست آورده و می‌گوید انتقال قدرت از ترامپ به ترامپ با آرامش به انجام خواهد رسید.

 

اکنون بسیاری می‌پرسند آیا ترامپ قصد دارد جاروجنجال راه بیاندازد یا در نهایت تسلیم نتیجه آرا خواهد شد؟

 

«جاناتان تورلی» استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن می‌گوید اگر تعداد صندوق‌های دارای مناقشه چندان زیاد نباشد دیوان عالی آمریکا نتایج انتخابات را برهم‌نخواهد زد. با این حال ترامپ می‌کوشد تا حد توان شرایط را آشفته ساخته و فضا را تا  ۲۰ ژانویه یعنی زمان ترک کاخ سفید تحت تاثیر قرار دهد.

 

البته این سناریو نیاز به همراهی حداکثری حزب جمهوریخواه دارد. «جولیان زلیز» مورخ دانشگاه پرینستون آمریکا اعتقاد دارد این احتمال قوی‌ است که اگر ترامپ به جاروجنجال ادامه دهد، جمهوریخواهان فرصت‌طلبانه سکوت کنند.

ترامپ

«لارنس داگلاس» استاد آمریکایی حقوق می‌گوید ترامپ به ده‌ها میلیون آمریکایی خواهد گفت ریاست جمهوری بایدن نامشروع است و دموکرات‌ها قدرت را از طریق کودتا به دست آورده‌اند. این موضوع یقینا می‌تواند زمینه را برای ظهور دوباره ترامپیسم آماده کند حتی اگر در ۲۰۲۴ خود ترامپ چنین کاری را انجام ندهد.

 

اما در ایران هم کارشناسان مسائل آمریکا به اظهارنظر پرداخته‌اند. از دید «امیرعلی ابوالفتح»، ترامپ در صورت ترک نکردن کاخ سفید نقش خودش را برای تاثیرگذاری در صحنه سیاست آمریکا برای همیشه از دست می‌دهد و تبدیل به یک فرد شورشی و یاغی خواهد شد که هم برای خود و هم خانواده و امور مالی‌اش عواقب وخیمی خواهد داشت ضمن این که آینده سیاسی‌اش هم برای همیشه از بین خواهد رفت.

 

«اسفندیار خدایی» هم بر این باور است که بنیان‌های قانونی آمریکا اجازه آشوب گسترده را نمی‌دهد و ترامپ هم در موقعیتی نیست که بخواهد مظلوم‌نمایی کند.

 

به گزارش ایران مامن، در مجموع بسیاری از رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که کار به بیرون‌انداختن ترامپ از کاخ سفید و توسل به زور نخواهد کشید. اما قبل از آن، رئیس‌جمهور پرحاشیه خواهد کوشید زمینی سوخته به دموکرات‌ها تحویل داده و با انگیزه‌ای کاملا شخصی تا زمان آغاز ریاست‌جمهوری بایدن طعم پیروزی را برای رقیب تلخ سازد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات