تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 22:42
کد خبر : 3293

چالش درباره متن اصلی نامه امام به منتظری

چالش درباره متن اصلی نامه امام به منتظری

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۷۶ / ۲۰ رجب ۱۴۱۸ / ۲۱ نوامبر ۱۹۹۷   در منزل بودم؛ با مطالعه کتاب و بولتن‌ها و گزارش‌هاى خبرى. عصر حسن ‏آقا خمینى آمد و از من خواست که براى آرام شدن وضع کشور که پس از اظهارات آقایان منتظرى و آذرى پیش آمده، کمک‏ کنم. حسن ‏آقا خمینى گفت

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۷۶ / ۲۰ رجب ۱۴۱۸ / ۲۱ نوامبر ۱۹۹۷

 

در منزل بودم؛ با مطالعه کتاب و بولتن‌ها و گزارش‌هاى خبرى. عصر حسن ‏آقا خمینى آمد و از من خواست که براى آرام شدن وضع کشور که پس از اظهارات آقایان منتظرى و آذرى پیش آمده، کمک‏ کنم.
حسن ‏آقا خمینى گفت این چیزى که به عنوان نامه ۱/۶/۶۸ امام به آیت‏ الله منتظرى منتشر شده، متن اصلى نامه نیست و بخشى از آن است و متن اصلى نامه را دیشب به رهبرى داده است و امروز به روزنامه‌ها داده شده که فردا منتشر مى‌شود. گفت بعضاً مراجع قم نظر مناسبی به رهبرى ندارند ولى اظهارات آیت ‏الله منتظرى، وضع را به نفع رهبرى تغییر داده است.

امروز در اکثر شهرها، جمعى از نمازگزاران جمعه علیه آقاى منتظرى و آقاى آذرى قمی و به حمایت از رهبرى راهپیمایى‏ کرده‌اند و شعارهاى تندى داده‌اند. صداو سیما هم آنها را پخش مى‌کند.

ائمه جمعه هم با حمایت از ولى فقیه، به آقایان منتظرى و آذرى حمله‌هاى تُندى کرده‌اند. رسانه‌هاى خبرى خارج از کشور هم با خوشحالى این درگیرى‌ها را بزرگ مى‌کنند و معمولاً به ضرر رهبرى تفسیر مى‌کنند. در قم نیز همچنان حسینیه شهدا و دفاتر آقاى منتظرى و آقاى آذرى در تصرف طلاب است و مرتباً بیانیه‌هاى تند منتشر مى‌کنند و علیه وزیرکشور هم حرف مى‌زنند.

آقاى عبدالله نورى و آقاى حسین مرعشى آمدند. از عواقب اوضاع جارى نگران هستند. گفتند آقاى جعفرى گیلانى از قول من گفته که براى مسأله جارى در مورد آیت ‏الله منتظرى، باید سعى کرد که مسأله به کلى حل شود. حسن ‏آقا هم امروز عصر همین را گفت. گفتم من گفته‌ام در چارچوب تصمیم‌هاى شوراى ‏عالى امنیت ملی باید عمل شود.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات