تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 17:37
کد خبر : 3406

ادامه شاخص‌سازی «سه ف بزرگ» در بازار سرمایه

ادامه شاخص‌سازی «سه ف بزرگ» در بازار سرمایه

بازار سرمایه امروز همچون تمام روزهای هفته اخیر، سبز باقی ماند و اکنون بسیار از کارشناسان بر این باورند که بازار سرمایه قادر است در ماه‌های پیش رو به اوج بازگردد و سهامداران متضرر را بار دیگر با سود بدرقه کند. شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۸۳۴۷.۶۱ واحد افزایش معادل ۳.۷۳ درصد تا ۱,۳۴۵,۲۹۵.۰۳

بازار سرمایه امروز همچون تمام روزهای هفته اخیر، سبز باقی ماند و اکنون بسیار از کارشناسان بر این باورند که بازار سرمایه قادر است در ماه‌های پیش رو به اوج بازگردد و سهامداران متضرر را بار دیگر با سود بدرقه کند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۸۳۴۷.۶۱ واحد افزایش معادل ۳.۷۳ درصد تا ۱,۳۴۵,۲۹۵.۰۳ واحدی افزایش یافت. این میزان از افزایش شاخص بسیار قابل توجه بود و بسیاری از سرمایه‌گذاران را به بازگشت مجدد روزهای خوب بازار سرمایه امیدوار کرد.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۶۶۰۱.۳۱ واحد افزایش به ۳۸۱,۲۷۱.۳۲ واحدی رسید. این میزان از افزایش شاخص هم‌وزن بورس تهران، نشان دهنده افزایش ارزش شرکت‌های کوچک و بزرگ به صورت همزمان است.

امروز بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را باز هم «سه ف بزرگ» یعنی «فارس»، «فولاد» و «فملی» رقم زدند و نشان دادند که حتی بیش از بزرگانی چون «شستا»، «کگل»، «تاپیکو» و «خودرو» بر بازار اثر دارند.

در مقابل، نمادهای «پاکشو»، «کسعدی»، و «شفا» هم برخلاف روزهای خوب خود در اوج ریزش بازار، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم مسیر افزایشی خود را ادامه داد و با ۲۹۸.۳۰ واحد افزایش به ۱۶,۶۴۶.۹۲ واحدی رسید.

نمادهای «ذوب»، «صبا» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «زنگان»، «تبرک» و «ثباغ» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

امروز اغلب سهم‌های بزرگ و کوچک، روز خوبی را سپری کردند و غلبه تقاضا بر عرضه در بازار مشهود بود.

در حالی که بار دیگر سازمان بورس بر تداوم تعلیق «کدما» به «ظن دستکاری بازار» تاکید کرد، بسیاری از ناشران دست به «افشای الف» زدند؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد بازار آماده گرفتن گارد صعودی است و با کمک افشای الف‌های مکرر، شرکت‌ها این فرصت را دارند تا ارزش از دست رفته خود را بازیابند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات