تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 23:22
کد خبر : 3415

تحویل حسینیه و دفتر آقاى منتظرى به سپاه از سوى تصرف‏‌کنندگان/ بیانیه اعظم طالقانی در حمایت از آقای منتظری

تحویل حسینیه و دفتر آقاى منتظرى به سپاه از سوى تصرف‏‌کنندگان/ بیانیه اعظم طالقانی در حمایت از آقای منتظری

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۷۶/  ۲۳ رجب ۱۴۱۸ / ۲۴ نوامبر ۱۹۹۷   در گزارش‌ها، فشار جدید آمریکا بر عراق براى گشودن تمامى اماکن مورد درخواست بازرسان، به روى آنها که عراق هم به شدت مخالف است و آمریکا مى‌گوید ۶۳ مرکز را به اسم ریاست‏ جمهورى معرفى کرده‌اند و اجازه ورود نمى‌دهند. ضمناً اتهام داشتن

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۷۶/  ۲۳ رجب ۱۴۱۸ / ۲۴ نوامبر ۱۹۹۷

 

در گزارش‌ها، فشار جدید آمریکا بر عراق براى گشودن تمامى اماکن مورد درخواست بازرسان، به روى آنها که عراق هم به شدت مخالف است و آمریکا مى‌گوید ۶۳ مرکز را به اسم ریاست‏ جمهورى معرفى کرده‌اند و اجازه ورود نمى‌دهند. ضمناً اتهام داشتن اسلحه شیمیایى خطرناک (VX) «وى اِکس» و سلاح میکروبى را مطرح مى‌کنند.

در گزارش‌هاى داخلى، ادامه تظاهرات وسیع مردمى علیه آیت ‏الله منتظرى و به نفع رهبرى و تحویل حسینیه و دفتر آقاى منتظرى به سپاه از سوى تصرف‏ کنندگان در صدر است. وزارت اطلاعات، نسخه‌اى از یک اعلامیه تُند با امضا و مُهر آیت ‏الله منتظرى علیه رهبرى را فرستاده که در مایه اعلامیه معروف امام علیه شاه در اوایل انقلاب «شاه‌‏پرستى یعنى غارتگرى» تهیه شده و با «بسم‌الله القاصم الجبارین» و «انالله و اناالیه راجعون» شروع مى‌شود. رسانه‌هاى بیگانه خارجى هم سوءاستفاده زیادى از این درگیرى‌ها دارند. خداوند انقلاب و کشور را از شر فتنه‌ها حفظ بفرماید.

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۷۶

 

دکتر عبدالله جاسبى آمد. از کارهاى دانشگاه آزاد اسلامى و کنکور گزارش داد و راجع به مسایل روز و مشکلات ناشی از تحرک جدید آیت ‏الله منتظرى صحبت شد.

اخوى محمد معاون اجرایی رییس ‏جمهور آمد. براى دادن اعلامیه توسط حزب کارگزاران سازندگى به حمایت از رهبرى مشورت‏ کرد؛ نظر موافق دادم. از مشکلات آینده و مسایل جارى‏ گفت. قرارشد به خاطر وضع ملتهب حوزه علمیه قم، مراسم سالگرد حاجیه والده مرحومه را دو هفته عقب اندازیم.

شب به خانه آمدم. تظاهرات حمایت از رهبرى، امروز هم بود. تفسیرها و تحلیل‌ها در داخل و خارج فراوان است. اولین اعلامیه رسمى حمایت از آیت ‏الله منتظرى را جامعه زنان به ریاست خانم اعظم طالقانى داده است؛ احتمالاً دیگران هم این کار را به ‏تدریج انجام دهند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات