تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1399 - 13:41
کد خبر : 3479

تحریم‌های ظالمانه، دُم خروس و قسم حضرت عباس

تحریم‌های ظالمانه، دُم خروس و قسم حضرت عباس

«مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته به حضرت عباس هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست بلکه باید با حفظ موضع عزت و قدرت در مقابل آمریکا، روی امتیازگیری تمرکز کرد.   در اظهاراتی دیگر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس چند روز پیش خطاب به دولتی‌ها گفته بود مشکلات

«مجتبی ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته به حضرت عباس هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم نیست بلکه باید با حفظ موضع عزت و قدرت در مقابل آمریکا، روی امتیازگیری تمرکز کرد.

 

در اظهاراتی دیگر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس چند روز پیش خطاب به دولتی‌ها گفته بود مشکلات کشور به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا. پس به مردم آدرس غلط ندهید.

مجتبی ذوالنوری

مجتبی ذوالنوری

 

این در حالی است که «حسن روحانی» و هواداران دولت مصرند که رقبای سیاسی سعی دارند ابتکار عمل مذاکره با آمریکا را در دست گیرند و تحت عنوان «قهرمان رفع تحریم» اقبال عمومی را به دست آورند.

 

نگاهی به مجموعه این اظهارنظرها نشان می‌دهد لااقل در ظاهر هنوز این اجماع وجود ندارد که آیا تحریم‌ها ظالمانه است یا تاثیری بر امور کشور ندارد؛ اگر ریشه مشکلات داخلی است پس لزومی برای مذاکره وجود ندارد.

 

به تبع آن، رفتار جریانات سیاسی برای با دست پیش کشیدن مذاکره و با پا پس زدن گفت‌وگو با دولت بایدن هم معنایی ندارد.

 

اگر هم تحریم‌ها اثردارد و مذاکره گریزناپذیر است سیاسیون اعلام کنند پس چه کسی مخالف رفع تحریم است، ضمن اینکه شترسواری دولا دولا نمی شود و رفع تحریم هم بدون مذاکره ممکن نیست و مذاکره هم در هوا شکل نمی‌گیرد.

 

با همه این اوصاف، آنچه مشخص است اینکه همه به دنبال استفاده از ثمره رفع تحریمند اما باز هم هیچ کس جز دولتی‌ها مسئولیت گشودن باب مذاکره با آمریکا را نمی‌پذیرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات