تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 0:43
کد خبر : 3587

سبقت شدید کرونا از تصادفات

سبقت شدید کرونا از تصادفات

«ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت روز پنجشنبه ششم آذرماه اعلام کرده در اغلب استان‌ها ۳۵ درصد مرگ‌ومیرها بخاطر کرونا است.   به گفته حریرچی ۷۰ درصد فوتی‌ها متعلق به افراد ۶۰ سال به بالا است.   در نخستین ماه‌های شیوع کرونا، بسیاری به مقایسه قربانیان کووید۱۹ با تصادفات پرشمار رانندگی در ایران می‌پرداختند. آمارها هم

«ایرج حریرچی» معاون وزیر بهداشت روز پنجشنبه ششم آذرماه اعلام کرده در اغلب استان‌ها ۳۵ درصد مرگ‌ومیرها بخاطر کرونا است.

 

به گفته حریرچی ۷۰ درصد فوتی‌ها متعلق به افراد ۶۰ سال به بالا است.

 

در نخستین ماه‌های شیوع کرونا، بسیاری به مقایسه قربانیان کووید۱۹ با تصادفات پرشمار رانندگی در ایران می‌پرداختند. آمارها هم از کاهش مرگ و میرها بر اثر تصادف پس از بروز کرونا حکایت می کرد.

کرونا

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در دو ماهه نخست سال جاری، هزار و ۹۷۳ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که هزار و ۶۳۶ نفر از آنها مرد و ۳۳۷ نفر زن بودند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار فوتی دو هزار و ۵۷۵ نفر، ۲۳.۴ درصد کاهش داشته است.

 

به تازگی، معاون عملیات پلیس راهور تهران اظهار داشته که به طور میانگین بر اثر تصادف، روزانه ۴۲ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

 

با توجه به این آمارها، کرونا با فاصله‌ای زیاد و با نسبت بالای ۱۰برابری در قیاس با تصادفات تبدیل به اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در کشور شده است و حوادث رانندگی در رتبه دوم قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات