تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 22:53
کد خبر : 3630

شاخص سبز و بازار رو به رشد

شاخص سبز و بازار رو به رشد

شاخص‌ها در بازار اوراق بهادار، امروز هم همچنان سبز ماندند و مشخص شد که مسیر صعودی بازار به رقم برخی وقایع روزهای اخیر، سبز باقی خواهد ماند.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۳۵۵۴.۹۶ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد تا ۱,۳۹۰,۸۰۳.۳۶ واحدی افزایش یافت. امروز با وجود سبزی بازار، برخی نمادهای بزرگ و شاخص

شاخص‌ها در بازار اوراق بهادار، امروز هم همچنان سبز ماندند و مشخص شد که مسیر صعودی بازار به رقم برخی وقایع روزهای اخیر، سبز باقی خواهد ماند.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۳۵۵۴.۹۶ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد تا ۱,۳۹۰,۸۰۳.۳۶ واحدی افزایش یافت. امروز با وجود سبزی بازار، برخی نمادهای بزرگ و شاخص ساز چون «خودرو»، «خساپا»، «وتجارت»، «ونوین» سرخ ماندند.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۶۳۹۷.۱۸ واحد افزایش به ۴۰۱,۵۲۸.۸۴ واحدی رسید.

 

امروز بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را باز هم «سه ف بزرگ» یعنی نمادهای «فارس»، «فولاد» و «فملی» داشتند و در مقابل نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «وبصادر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

 

اگرچه در این نمادها، سهامداران حقوقی وارد میدان شدند و با خریدهای قابل توجه خود، نگذاشتند که صف فروش سنگین در این نمادها همچنان پایدار بماند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم افزایش پیدا کرد و با ۳۷۱.۹۶ واحد افزایش به ۱۷,۳۲۲.۹۶ واحدی رسید.

 

نمادهای «بپاس»، «آریا» و «زاگرس» باز هم بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فرابورس»، «سمگا» و «وملل» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز اگرچه دو گروه «خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با کاهش قیمت مواجه شدند و رنگ سرخ به خود گرفتند؛ اما گروه‌های «فلزات»، «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و «زراعت و خدمات وابسته» روز خوبی داشتند.

 

امروز دامنه نوسان ۱۰ درصدی برخی سهم‌ها به دامنه ۵ درصدی بازگشت.

 

همچنین قیمت‌ها در بازارهای موازی، باز هم افت کردند تا امیدها به بازگشت سرمایه‌ها به بورس و فرابورس باز هم بیشتر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات