تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399 - 1:38
کد خبر : 3702

طرح رفع تحریم‌ها؛ جنگ زرگری یا سنگ‌اندازی مجلس پیش پای دولت؟

طرح رفع تحریم‌ها؛ جنگ زرگری یا سنگ‌اندازی مجلس پیش پای دولت؟

دولت با طرح مجلس برای رفع تحریم‌ها که بر افزایش سطح غنی‌سازی تاکید دارد صریحا مخالفت کرده‌است.   در بند۷ این طرح که یکشنبه ۹آذر با تصویب کلیات کلید خورد آمده‌است: دولت باید پس از ۳ماه از تصویب قانون، گزارش اقدامات طرف‌های برجامی در رفع همه تحریم‌ها را ارائه کند. اگر تا آن تاریخ روابط

دولت با طرح مجلس برای رفع تحریم‌ها که بر افزایش سطح غنی‌سازی تاکید دارد صریحا مخالفت کرده‌است.

 

در بند۷ این طرح که یکشنبه ۹آذر با تصویب کلیات کلید خورد آمده‌است: دولت باید پس از ۳ماه از تصویب قانون، گزارش اقدامات طرف‌های برجامی در رفع همه تحریم‌ها را ارائه کند. اگر تا آن تاریخ روابط بانکی ایران و اروپا و میزان خرید نفت به شرایط رضایتبخش بازنگردد، دولت باید اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند. اگر طرف‌های برجام به اجرای تعهداتشان بازگشته باشند، دولت باید پیشنهاد بازگشت به تعهدات برجامی را به مجلس ارائه کند که نهایتا یکماهه به آن رسیدگی می‌کند.

 

بسیاری این اقدام مجلس را سنگ‌اندازی در مسیر توافق دولت روحانی با بایدن توصیف می‌کنند تا در فاصله ۶ ماه مانده به انتخابات۱۴۰۰، روحانی و دستگاه دیپلماسی او نتوانند عنوان قهرمانی رفع تحریم را نصیب خود سازند.

 

به گزارش ایران مامن، از سوی دیگر بعضی می‌گویند مجلس در جایگاه پلیس بد، لولوخورخوره و بدمَن ماجرا، در وضعیتی شبیه جنگ زرگری، به دولت روحانی برای گرفتن امتیازات بیشتر از بایدن کمک می‌کند. البته این انگاره با توجه به واقعیات موجود و رویکرد نمایندگان و سیاسیون مخالف دولت، مخصوصا مهلت یک‌ماهه‌ای که مجلس به دولت داده تا خروج از برجام در دوره ترامپ اتفاق بیافتد، بعید به نظر می رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات