تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 - 11:24
کد خبر : 3749

پیشگویی یکی از افراد اهل حال درباره عمر امام

پیشگویی یکی از افراد اهل حال درباره عمر امام

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۷۶ /۶ شعبان  ۱۴۱۸/ ۷ دسامبر ۱۹۹۷   دکتر هادی منافى آمد. حال آقاى محمدتقی فلسفى را توضیح داد که در بیمارستان است. گفت خانم ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست دارد هزینه زیادى براى دکور دفتر و اداره مى‌کند و نیروهاى خوب را حذف ‏کرده است.   آقاى مسیح مهاجرى مدیرمسئول

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۷۶ /۶ شعبان  ۱۴۱۸/ ۷ دسامبر ۱۹۹۷

 

دکتر هادی منافى آمد. حال آقاى محمدتقی فلسفى را توضیح داد که در بیمارستان است. گفت خانم ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست دارد هزینه زیادى براى دکور دفتر و اداره مى‌کند و نیروهاى خوب را حذف ‏کرده است.

 

آقاى مسیح مهاجرى مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی آمد. براى مصاحبه‌ام با روزنامه درباره حوزه و روحانیت اصرار دارد و نگران است که نظام ولایت ‏فقیه، با روند موجود از مردم جدا و رفته رفته تبدیل به استبداد دینى شود. پیشنهاد تأسیس حزب به من مى‌دهد و مذاکره با رهبرى براى تغییر شیوه و از نحوه حضور رهبرى در اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامى انتقاد دارد و فکر مى‌کند اگر آیت ‏الله منتظرى محدود نباشد مبارزه را ادامه مى‌دهد.

 

شب میهمان آیت ‏الله خامنه‌اى بودم. درباره کنفرانس و میهمانان و نیامدن بعضى از رؤساى مهم و متن سخنرانى ایشان صحبت‏ کردیم. گفتند اکثر تذکرات من را در نطق‏شان اعمال‏ کرده‌اند. خاطراتى درباره امام، منجمله اینکه بعد از ورود ایشان از فرانسه به تهران، یکى از افراد اهل ‏حال به ایشان گفته بود که امام یازده سال دیگر عمر مى‌کنند «والله یضاعف لمن یشاء» که آن روزها بعید مى‌دانستیم و شد. دیگر رفتن من و ایشان و آقاىسید عبدالکریم موسوی اردبیلى و آقاى سیدمحمد بهشتى و آقاى محمدجواد باهنر به قم، براى آوردن ایشان، بعد از آنکه در قم سکته کرده بودند و نیمه‏ شب به تهران رساندیم.  دیگر اینکه پیش از انتخابات اول ریاست‏ جمهورى، من و ایشان، براى قانع‏ کردن امام براى نامزد شدن شهید بهشتى به قم رفتیم‏ که امام نپذیرفتند و کسى را هم معین نکردند و وقتى‏ که پرسیدیم چه ‏کسى باشد، گفتند نمى‌دانم، ولى ‏کسى شبیه سیدجلال تهرانی- از رجال دولتى قبل از انقلاب- مى‌تواند باشد!!  ملاقاتمان در راهرو و با حضور احمد آقا بود و گفتند، موقعى که بعد از سوءقصد به ایشان در ششم تیر ۱۳۶۰ در بیمارستان  قلب بودند، آنجا خیلى ناامن بود، به خاطر وجود منافقان در آنجا که نام بیمارستان را «بیمارستان مهدى رضایى» گذاشته بودند و در شهادت ۷۲  تن شیرینى پخش‏ کردند.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات