تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1399 - 22:41
کد خبر : 3778

افزایش شاخص در روز بد بانکی‌ها

افزایش شاخص در روز بد بانکی‌ها

امروز بازار در حالی به روند صعودی خود ادامه داد که گزارش «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد به رهبر انقلاب درباره وضعیت اقتصادی کشور و اشاره وزیر اقتصاد به نحوه حمایت از بازار سرمایه، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۲۴۳۱.۱۸ واحد افزایش معادل ۲.۱۸ درصد تا ۱,۵۲۳,۱۰۸.۴۹ واحدی بالا

امروز بازار در حالی به روند صعودی خود ادامه داد که گزارش «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد به رهبر انقلاب درباره وضعیت اقتصادی کشور و اشاره وزیر اقتصاد به نحوه حمایت از بازار سرمایه، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۳۲۴۳۱.۱۸ واحد افزایش معادل ۲.۱۸ درصد تا ۱,۵۲۳,۱۰۸.۴۹ واحدی بالا رفت و توانست سقف جدیدی را بشکند.

 

شکستن سقف یک میلیون و پانصد هزار واحدی در همان ساعات اولیه بازار اتفاق افتاد و در ساعاتی پایانی نیز برخی از سهم‌ها دچار نوساناتی جدی شد.

 

با این حال کلیت بازار در ساعات پایانی مثبت بود و امید سهامداران این است که تا پایان هفته امکان شکستن سقف موسوم به «مقاومت واعظی» نیز ممکن شود.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۱۰۲۱۷.۰۷ واحد افزایش به ۴۴۲,۰۸۲.۳۵ واحدی رسید و مشخص شد که شرکت‌های کوچک نقش بسیار قابلی توجهی در بهبود وضعیت شاخص بازار سرمایه دارند.

 

امروز نمادهای بزرگ «شستا»، «فارس» و «خودرو» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «اخابر»، «وپارس» و «پاکشو» بیشتر اثر منفی را بر شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم افزایش پیدا کرد و با ۳۹۷.۶۴ واحد افزایش به ۱۹,۲۰۱.۹۵ واحدی رسید.

 

نمادهای «مارون»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «دی»، «دماوند» و «بکهنوج» هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز را باید بی‌گمان روز بد نمادهای بانکی دانست و نمادهای بزرگ بانکی همچون «وتجارت»، «وپارس»، «وبصادر»، «وبملت»، «وشهر»، «دی»، «وسینا»، «سمایه»، «وزمین» و «وخاور»، همگی دچار افت قیمتی شدند.

 

این در حالی است که نماد «وپست» همچون روزهای گذشته به رشد شتابان خودش ادامه می‌دهد و با پشت سر گذاردن سایر بانک‌ها، رشدی جذاب و بدون توقف را در روزهای گذشته به دست آورده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات