تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 0:23
کد خبر : 3799

افت شاخص در روز شایعه‌پراکنی‌های غیر بورسی

افت شاخص در روز شایعه‌پراکنی‌های غیر بورسی

امروز بازار پس از چند روز صعودی، با شایعه پراکنی‌هایی مواجه شده و در نتیجه ارزش شاخص کاهش یافت؛ هرچند به نظر می‌رسد روند بازار در روز آینده بازهم صعودی خواهد شد.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۰۱۴۶.۹۵ واحد کاهش معادل ۰.۶۷ درصد تا۱,۵۱۲,۹۶۲.۰۷ واحدی کاهش پیدا کرد. اگرچه که این کاهش در

امروز بازار پس از چند روز صعودی، با شایعه پراکنی‌هایی مواجه شده و در نتیجه ارزش شاخص کاهش یافت؛ هرچند به نظر می‌رسد روند بازار در روز آینده بازهم صعودی خواهد شد.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۱۰۱۴۶.۹۵ واحد کاهش معادل ۰.۶۷ درصد تا۱,۵۱۲,۹۶۲.۰۷ واحدی کاهش پیدا کرد. اگرچه که این کاهش در ساعت پایانی بازار رخ داد و مشخص شد که برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای باعث این افت شدند.

 

شاخص هم وزن بورس تهران اما با ۴۴۲,۷۳۸.۹۷ واحد افزایش به ۴۴۲,۷۳۸.۹۷ واحدی رسید و بار دیگر نشان داد که سهم‌های کوچک همچنان ارزش سرمایه‌گذاری خوبی دارند و کمتر با ریزش‌های ناگهانی مواجه می‌شوند.

 

امروز نمادهای «تاپیکو»، «فولاد» و «کگل» بیشترین اثر منفی و نمادهای «رمپنا»، «وبصادر» و «وتجارت» بیشتر اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم اندکی کاهش پیدا کرد و با ۲۳.۴۶واحد کاهش به ۱۹,۱۷۸.۴۹ واحدی رسید.

 

نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «ذوب» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «مارون»، «کگهر» و «شاوان» هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

 

امروز به صورت رسمی عرضه اولیه‌های بعدی هم برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آماده شدند.

 

فردا سه‌شنبه ۱۸آذرماه سهام شرکت «سرمایه‌گذاری کوثر بهمن» با نماد «وکبهمن» و پس‌فردا چهارشنبه ۱۹آذر سهام «شرکت پتروشیمی بوعلی سینا» با نماد «بوعلی» به بازار سرمایه وارد خواهند شد که نشان از بیشتر شدن آتش تنور این بازار، در روزهای پایانی آخرین پاییز قرن دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات