تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 18:53
کد خبر : 3838

لیست کشورهای دارای کمترین دستمزدها در جهان

لیست کشورهای دارای کمترین دستمزدها در جهان

سایت nomadcapitalist در پایان سال ۲۰۱۸ فهرست ۱۰ کشور با پایین‌ترین سطح دستمزد را منتشر کرد که بر اساس برابری واحد پول این کشورها با دلار آمریکا بود؛ لیستی که البته ممکن است با تحولات اقتصادی کشورها و کل جهان دستخوش تغییراتی شده باشد؛   ۱. ونزوئلا این کشور آمریکای جنوبی که ذخایر نفتی بسیاری

سایت nomadcapitalist در پایان سال ۲۰۱۸ فهرست ۱۰ کشور با پایین‌ترین سطح دستمزد را منتشر کرد که بر اساس برابری واحد پول این کشورها با دلار آمریکا بود؛ لیستی که البته ممکن است با تحولات اقتصادی کشورها و کل جهان دستخوش تغییراتی شده باشد؛

 

۱. ونزوئلا
این کشور آمریکای جنوبی که ذخایر نفتی بسیاری در خود جای داده، دارای ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی است. با این حال، سیاست‌گذاری‌های نادرست این کشور را در معرض بدترین تورم در جهان قرار داده است.
به دلیل نوسانات ارزی ونزوئلا، محاسبه دستمزد کاری دشوار است. با در نظر گرفتن نرخ ارز در بازار آزاد، حداقل دستمزد در ونزوئلا حدود ۲۰ دلار در ماه است.

 

۲- ایران
ارزش پول ملی ایران هم همچون ونزوئلا در ۲ سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. بخش مهمی از این بحران اقتصادی مربوط به تحریم‌های آمریکاست که از سال ۲۰۱۸ وضع شده است.
در حالی که دولت برای جلوگیری از کاهشِ بیشتر ارزش ریال، نرخ رسمی چهار هزار و ۲۰۰ تومان را تعیین کرد، اما بهای دلار در بازار آزاد چند برابر است.
با احتساب دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، حداقل دستمزد در ایران حدود ۳۶۰ دلار است. اما با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد، کارگران ماهانه چیزی نزدیک به کارگران ونزوئلایی دریافت می‌کنند.

دستمزد

۳- پاکستان
حداقل دستمزد در پاکستان ۱۱۳ دلار در ماه است.
پاکستان نیز به دلیل بدهی‌های خارجی با مشکلات اقتصادی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

 

۴.اوکراین
اوکراین از جمله کشورهای اروپایی است که با فساد اداری و مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است و حداقل دستمزد در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای این قاره بسیار کم است.
بخشی از این وضعیت بد اقتصادی، به تلاش روسیه برای مداخله نظامی در این کشور در سال ۲۰۱۴ مربوط می‌شود.
دستمزد کارگران در اوکراین ۱۴۰ دلار (معادل ۱۱۰ یورو) در ماه است.

 

۵. هند
حداقل دستمزد در این کشور با جمعیت ۱.۳ میلیاردی حدود ۱۴۰ دلار در ماه است.
تقویت دلار آمریکا، افزایش قیمت نفت و تمایل روزافزون سرمایه‌گذاران به فروش پول رسمی موجب شده هند نیز همچون سایر اقتصادهای نوظهور با افزایش بی‌سابقه کسری حساب جاری مواجه شود و روپیه پول ملی آن افت کند.

 

۶. مصر
حداقل دستمزد در این کشور ۱۷۴ دلار در ماه است. ارزش پول ملی در مصر به قدری پایین است که این حداقل دستمزد برای معیشت کافی نیست و بسیاری از مصری‌ها ترجیح می‌دهند از طریق دورکاری کسب درآمد کنند.
به عنوان یک کشور در حال توسعه و سنتی، نسل قدیمی‌تر در این کشور بر این باورند که باید شغلی با حقوق ثابت داشته باشند تا از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند. اما با این میزان از حداقل دستمزد، نسل جوان همانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان ترجیح می‌دهند با افزایش مهارت‎ها از طریق دورکاری درآمد بیشتری کسب کنند.

 

۷.آلبانی
در دهه ۱۹۸۰ آلبانی با بحران مواجه شد و فروپاشی نظام کمونیست هم در سال ۱۹۹۲ رخ داد. در نخستین انتخابات عمومی، حزب دموکرات موفق به کسب بیشترین کرسی شد و این روند تغییرات بسیاری را در این کشور اروپای شرقی به وجود آورد.
اگرچه پیشرفت‌های زیادی طی سال‌های اخیر صورت گرفته، اما تاثیرات کمونیسم هنوز به طور کامل از اقتصاد این کشور پاک نشده است.
در مقایسه با کشورهای اروپایی حداقل دستمزد در آلبانی تنها ۲۱۰ دلار است که برای یک زندگی معمولی کافی نیست.

 

۸. مالزی
حداقل دستمزد در این کشور آسیای جنوب شرقی ۲۴۳ دلار است. جمعیت جوان این کشور برای کسب درآمدهایِ بیشتر دورکاری را به مشاغل ثابت و تمام‌وقت ترجیح می‌دهند.
از سوی دیگر، ارزان بودن نیروی کار در مالزی موجب شده، کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ از سراسر جهان بخش‎هایی از فعالیت‌‌ها و مسئولیت‌های خود را به نیروی آماده‌به‌کار این کشور برون‌سپاری کنند.

 

۹.مراکش
حداقل دستمزد در بخش‌های مختلف این کشور آفریقایی متفاوت است. در حالی که کارفرمایان در بخش دولتی ۳۱۰ دلار به کارگران می‌پردازند، حداقل دستمزد در بخش خصوصی حدود ۲۵۶ دلار در ماه است.
از آنجا که جمعیت قابل توجهی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، حقوق و دستمزد آنها در مقایسه با کشورهای نزدیک بسیار کم است.

 

۱۰. آفریقای جنوبی
این کشور سال ۲۰۱۸ را با دشواری‌های بسیاری پشت سر گذاشت و راند، پول ملی آفریقای جنوبی با افت قابل توجهی مواجه شد.
حداقل دستمزد در آفریقای جنوبی ۲۲۷ دلار در ماه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 35 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات