تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1399 - 13:29
کد خبر : 3864

اتصال رسمی-ریلی خواف به هرات

اتصال رسمی-ریلی خواف به هرات

نخستین قطار باری با دستور «حسن روحانی» رییس جمهوری در چارچوب مراسم گشایش راه‌آهن خواف-هرات و با حضور مجازی «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان امروز ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ بطور رسمی حرکت خود را از خواف در جنوب شرقی خراسان رضوی به مقصد هرات واقع در غرب افغانستان آغاز کرد.   قطار باری امروز

نخستین قطار باری با دستور «حسن روحانی» رییس جمهوری در چارچوب مراسم گشایش راه‌آهن خواف-هرات و با حضور مجازی «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان امروز ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹ بطور رسمی حرکت خود را از خواف در جنوب شرقی خراسان رضوی به مقصد هرات واقع در غرب افغانستان آغاز کرد.

 

قطار باری امروز با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و حمل ۶۱۲ تن سیمان به سوی هرات در انتهای مسیر ۲۲۵ کیلومتری خط ریلی در حرکت است.

 

طراحی و اجرای این خط ‌آهن از سال ۸۶ تاکنون برای ایران ۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به دنبال داشته و همچنین برای آن «گذرگاه شمتیغ» به عنوان دومین پایانه مرزی بین ایران و افغانستان پس از «دوغارون» در شهرستان خواف ساخته و تجهیز شده است.

 

پیش‌بینی می‌شود در سال نخست فعالیت این مسیر ریلی، سه میلیون و طی سال‌های آتی ۶ میلیون تُن بار و کالا از طریق آن بین ایران و افغانستان جابه‌جا شود. با بهره‌برداری این مسیر، سالانه یک میلیون مسافر از همین طریق بین دو کشور رفت و آمد خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات