تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 21:33
کد خبر : 3972

درگذشت رئیس انجمن حجتیه

درگذشت رئیس انجمن حجتیه

به گزارش رسانه‌ها مهندس سیدحسین سجادی، رئیس انجمن حجتیه یکشنبه شب درگذشت.   او از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت شیخ محمود حلبی، عملا ریاست شورای انجمن را برعهده داشت.    مهندس سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت که یک بار با

به گزارش رسانه‌ها مهندس سیدحسین سجادی، رئیس انجمن حجتیه یکشنبه شب درگذشت.

 

او از اعضای اولیه و بنیانگذاران انجمن بود که بعد از درگذشت شیخ محمود حلبی، عملا ریاست شورای انجمن را برعهده داشت.

 

 مهندس سجادی در سال‌های اخیر در منزل خود در حوالی خیابان دروس، مجالس سخنرانی داشت که یک بار با حمله‌ی مخالفانش به این مجلس زخمی شد.

 

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجعی است که درگذشت رئیس انجمن حجتیه را تسلیت گفته و در پیامی به فرزند مهندس سجادی وی را منشا آثار و برکات زیاد و تربیت شاگردان ولایی برای خدمتگذاری امام عصر دانسته است.

انجمن حجتیه

انجمن خیریه حجتیه مهدویه، تشکیلاتی با هدف مبارزه با بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر بود که در سال ۱۳۳۲ش به دست شیخ محمود حلبی تأسیس شد. فعالیت‌های این تشکیلات پیش از انقلاب اسلامی مورد تأیید مراجع تقلید بود. گرایش غیرسیاسی انجمن حجتیه در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، موجب بدبین شدن انقلابی‌ها به آن شد. بعد از انقلاب، این تشکل دچار انشعاب گردید. برخی اعضا به انقلابی‌ها نزدیک شدند و برخی‌ دیگر، همان روال گذشته را ادامه دادند.

 

انجمن حجتیه ۵ مرداد سال ۶۲ پس از اشاره به سخنان امام خمینی درباره عملکرد مغایر با اهداف نظام جمهوری اسلامی، تعطیلی فعالیت خود را اعلام کرد. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت انتشار پیدا کرده بود، با اشاره به سخنان امام خمینی آمده بود که انجمن تصور نمی‌کرده است مخاطب سخنان امام باشد اما بعد از تحقیق محرز شده است که مخاطب انجمن حجتیه است و لذا از این تاریخ، تمامی جلسات و خدمات انجمن تعطیل شد و اعلام کردند که هیچ کس مجاز نیست تحت عنوان این انجمن، کوچک‌ترین فعالیتی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات