تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 17:00
کد خبر : 4307

جهانگیری و امکان عبور از وضعیت «نامزد پوششی»

جهانگیری و امکان عبور از وضعیت «نامزد پوششی»

«اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی بعد از آنکه به عنوان «کاندیدای پوششی» وارد عرصه انتخابات ۹۶ شد حالا به عنوان یکی از نامزدهای محتمل اصلاح‌طلبان مطرح شده است؛ البته کاندیدایی با شانس پایین   یکی از مهم‌ترین دلایل اقبال اندکِ به جهانگیری این است که نتوانسته عملکرد قابل توجهی را از خود در دولت یازدهم

«اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی بعد از آنکه به عنوان «کاندیدای پوششی» وارد عرصه انتخابات ۹۶ شد حالا به عنوان یکی از نامزدهای محتمل اصلاح‌طلبان مطرح شده است؛ البته کاندیدایی با شانس پایین

 

یکی از مهم‌ترین دلایل اقبال اندکِ به جهانگیری این است که نتوانسته عملکرد قابل توجهی را از خود در دولت یازدهم و دوازدهم به جا بگذارد.

 

با این که گفته می‌شد جهانگیری سهمیه اصلاح طلبان در کابینه دولت اعتدال است اما او آن طور که باید و شاید در جلب رضایت اصلاح طلبان موفق نبود. حالا اما اتفاقاتی که در اردوگاه اصلاح طلبی در حال رقم خوردن است، شانس کاندیداتوری جهانگیری را بالا برده است.

 

اصلاح‌طلبان از سویی دستانشان در معرفی نامزدی هم‌خط که بتواند نظر شورای نگهبان را تامین و رای‌های خاکستری را به خود جلب کند، خالی است و از سویی  جریان راستِ اصلاح طلبی به خصوص کارگزاران  اصرار به حمایت از علی لاریجانی و کاندیدای اجاره ای و ائتلافی دارند.

 

همین موضوع باعث شده که اصلاح‌طلبان روی جهانگیری متمرکز شوند و آن طور که «نامه نیوز» مدعی شده، اتحاد ملتی‌ها در حال بحث و بررسی درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری هستند.

 

به نوشته این رسانه، اسحاق جهانگیری پشتوانه حزبی دارد. به این معنا که حتی اگر انتخاب نهایی کارگزاران ائتلاف با لاریجانی باشد، کاندیداتوری جهانگیری سبب خواهد شد که بخشی از این حزب به سوی اصلاح‌طلبان برگردد و از او حمایت کنند. ضمن این که او فردی از دولت روحانی است و کاندیداتوری اش می‌تواند نظر اعتدال و توسعه را که به تازگی به حمایت از لاریجانی فکر می‌کند، برگرداند. او همچنین یک اصلاح طلب خالص است و می‌تواند از حمایت اتحاد ملت و دیگر احزاب هم‌سو با آن برخوردار شود.

 

به گزارش روزنامه «خراسان» این سخنان در حالی مطرح می شود که چندی قبل «حسین مرعشی» سخنگوی کارگزاران در خصوص کاندیداتوری جهانگیری گفته بود که او پیشنهاد ورود به رقابت‌های انتخاباتی سال بعد را رد کرده است.

 

اما خبر جدیدی که «محمدرضا باهنر» در خصوص کاندیداتوری جهانگیری مطرح کرده و این که معاون اول رئیس جمهور به او گفته که اگر از او بخواهند نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد شد. به معنای منتفی نبودن حضور جهانگیری در انتخابات است.

 

این موضوع را صحبت های «محمد مهاجری» فعال سیاسی نیز آن را تایید می کند که گفته است: آقای جهانگیری با آن که عضو حزب کارگزاران است اما در بین اصلاح طلبان از مدیران عملیاتی، سالم، صادق و صالح به شمار می آید. اگر واقعا اصلاح طلبان عقل شان برسد روی آقای جهانگیری توافق می کنند.

 

مهاجری در ادامه تصریح می کند: نامزدی جهانگیری در انتخابات قطعی است. آقای جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود چون از بخش معتدل جریان اصلاحات است. هیچ وقت آقای جهانگیری تندروی سیاسی نداشته؛ البته معتقدم در هشت سال دولت آقای روحانی به آقای جهانگیری جفا شد، به این معنا که از توانمندی های آقای جهانگیری در حوزه اقتصادی استفاده نشد. آقای جهانگیری نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود ولو این که از همین الان بداند تأیید صلاحیت نمی شود…او نامزد می شود تا نشان دهد اصلاح طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند. یعنی تنها راه حل گشایش سیاسی در کشور را صندوق رأی می بینند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات