تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 - 16:11
کد خبر : 4347

معنای سخنان امروز روحانی چیست؟ مذاکره کلید می‌خورد؟

معنای سخنان امروز روحانی چیست؟ مذاکره کلید می‌خورد؟

«حسن روحانی» رئیس جمهوری امروز (سه‌شنبه نهم دی‌ماه) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: با توجه به نظر مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت، دولت اصلاحیه لازم را در مورد درآمد بودجه پیشنهادی ارائه می‌کند و همزمان حداکثر صرفه‌جویی در مصارف را اعمال خواهد کرد.   به گفته روحانی،

«حسن روحانی» رئیس جمهوری امروز (سه‌شنبه نهم دی‌ماه) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: با توجه به نظر مقام معظم رهبری درخصوص سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت، دولت اصلاحیه لازم را در مورد درآمد بودجه پیشنهادی ارائه می‌کند و همزمان حداکثر صرفه‌جویی در مصارف را اعمال خواهد کرد.

 

به گفته روحانی، رویکرد دولت نسبت به منابع جدید درآمدی در بودجه که بر اقتصاد کشور آثار تورمی نداشته باشد، مثبت است اما باید دو ملاک واقعی بودن درآمدها و تحمیل نشدن فشار بر مردم به‌طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

 

با توجه به گفته‌های روحانی و نیز قالیباف در جلسه دیروز سران قوا درباره توافق بر سر بودجه ۱۴۰۰، این اظهارات رئیس‌جمهوری می‌تواند به معنای پیش‌بینی فروش روزانه بالاتر از ۲میلیون بشکه نفت باشد که خود مستلزم رسیدن به توافقی با تحریم‌کنندگان ایران است.

 

از دید برخی ناظران و با توجه به الگوهای مربوط به مناسبات ایران و آمریکا در دوره دموکرات‌ها، فرایند کاهش شدت تحریم‌ها ممکن است پیش از نشستن بر سر میز مذاکره یا حتی بدون آن کلید بخورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات