تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 20:21
کد خبر : 4373

پیش‌بینی بورس یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی پس از سالگرد ترور سردار سلیمانی

پیش‌بینی بورس یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی پس از سالگرد ترور سردار سلیمانی

به گزارش ایران مامن، بعد از اصلاحات فراوان در بازار سرمایه، بسیاری از سهامداران منتظر رشد چشمگیر بورس بودند.   در آبان ماه شاخص حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد  بود که به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در اواخر آذر رسید اما دوباره در روزهای گذشته شاخص به کانال یک میلیون و

به گزارش ایران مامن، بعد از اصلاحات فراوان در بازار سرمایه، بسیاری از سهامداران منتظر رشد چشمگیر بورس بودند.

 

در آبان ماه شاخص حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد  بود که به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در اواخر آذر رسید اما دوباره در روزهای گذشته شاخص به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی عقب نشست.

 

«بهزاد صمدی» کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس از عوامل بیرونی لطمه می خورد. اکثر این عوامل، تنش‌های سیاسی است. هرچه به سالگرد ترور سردار سلیمانی نزدیک‌تر می شویم و تنش‌ها در عراق و خلیج فارس شدت می گیرد بازار بیشتر می ترسد.

 

از سوی دیگر، گزارش‌های ماهانه و سودهای محقق شده فصل پاییز عالی است و  رکوردهای فروش برخی شرکت‌ها در آذرماه ثبت شده است. اما هرچه به اواخر دی‌ماه نزدیک می‌شویم، شاهد آن خواهیم بود که بازار به دلایل سیاسی گارد عقب‌نشینی می‌گیرد.

 

در این میان، بین اهالی بازار در مورد شاخص کل و شاخص هم وزن دوگانگی رخ داده است و با توجه به این اتفاق دودستگی بین سهامداران ایجاد شده و این مسبب بازار نوسانی است.

 

به گفته صمدی، هفته آینده که از سالگرد حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار سلیمانی عبور کنیم شاخص کل دوباره به روند رو به رشد خود تا یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات