تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 12:38
کد خبر : 4387

واکسن خارجی و وطنی؛ کدام کور می‌کند کدام شفا می‌دهد؟

واکسن خارجی و وطنی؛ کدام کور می‌کند کدام شفا می‌دهد؟

به گزارش ایران مامن، اگر شما هم از تماشای تست واکسن ایرانی به وجد آمده‌‌اید یا به دیده‌ی تردید به آن می‌نگرید بد نیست بدانید: 💉 هر واکسن برای تایید شدن باید از سه فاز تست انسانی عبور کند. و بعد از آن از FDA یا WHO مجوز بگیرد.   💉 هم اکنون بیش از

به گزارش ایران مامن، اگر شما هم از تماشای تست واکسن ایرانی به وجد آمده‌‌اید یا به دیده‌ی تردید به آن می‌نگرید بد نیست بدانید:

💉 هر واکسن برای تایید شدن باید از سه فاز تست انسانی عبور کند. و بعد از آن از FDA یا WHO مجوز بگیرد.

 

💉 هم اکنون بیش از ۷۰ شرکت دارویی در سراسر جهان از بنگلادش گرفته تا چین و ترکیه در فاز اول و دوم آزمایش انسانی قرار دارند. واکسن ایرانی در فاز اول است.

 

💉تاکنون فقط ۱۶ واکسن در جهان وارد فاز سوم شده‌اند. مرحله‌ای که پس از موفقیت در آن می‌توانند به تولید انبوه و مصرف دست یابند.

 

💉واکسن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. واکسن برپایه‌ی RNA که نیاز به تکنولوژی شناخت ژنوم ویروس دارد و واکسن‌های inactive که برپایه‌ی ویروس ضعیف شده تولید می‌شوند. از ۱۶ واکسن موجود در فاز سه، تعداد ۱۲ واکسن RNA_واکسن هستند.

 

💉واکسن ایرانی هم اکنون در فاز اول و از نوع inactive_واکسن می‌باشد. و لازم است در طی زمان دو مرحله دیگر تست انسانی در جمعیت را طی‌ کند.

 

💉 قابل توجه است واکسن اکسفورد که به تایید FDA رسیده و قیمت مناسبی دارد، واکسن جانسون اند جانسون، واکسن کانسینو ارتش چین، واکسن روسی، همگی از نوع RNA_واکسن هستن.

 

💉 ژاپن و کره‌ی جنوبی و کانادا علی رغم داشتن واکسن در فاز ۳، اقدام به خریداری واکسن کرده‌اند.

 

💉ترکیه با وجود داشتن واکسن در فاز ۲، واکسن چینی سینواک را خریداری کرده و دو هفته آن‌را بررسی نموده و ۵۰ میلیون دوز از آن را سفارش داده است. همچنین سه میلیون دوز واکسن فایزر برای کادر درمان و افراد پرریسک خریداری کرده است. که تا ابتدای فروردین به دستش خواهد رسید.

 

💉 قطعا از داشتن هر چیز ملی خوشحال خواهیم شد. از خودرو ملی گرفته تا خلال دندان و کفش و واکسن ملی. به شرط اینکه با کیفیت باشند و به موقع ما را از مرگ نجات دهند.

✍️ دکتر کوثر شیخ نجدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات