تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 21:20
کد خبر : 4460

مرگ کدخدا و دلایل بی‌‌اعتنایی به کرونا

مرگ کدخدا و دلایل بی‌‌اعتنایی به کرونا

امروز تصاویر مراسم درگذشت کدخدای یک طائفه در دزفول خوزستان خبرساز شد.   در واکنش به این تجمع ۳هزارنفری، فرمانداری دزفول گفته به دلیل جمعیت بالا، امکان برخورد نبوده و بهداشت دزفول درباره تبعات این مراسم و گسترش بیماری هشدار داده است.   درباره اینکه چرا برخی پروتکل‌ها را به هیچ می‌گیرند، حسین میرزایی جامعه‌شناس

امروز تصاویر مراسم درگذشت کدخدای یک طائفه در دزفول خوزستان خبرساز شد.

 

در واکنش به این تجمع ۳هزارنفری، فرمانداری دزفول گفته به دلیل جمعیت بالا، امکان برخورد نبوده و بهداشت دزفول درباره تبعات این مراسم و گسترش بیماری هشدار داده است.

 

درباره اینکه چرا برخی پروتکل‌ها را به هیچ می‌گیرند، حسین میرزایی جامعه‌شناس می‌گوید: سه دسته افراد این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.

 

دسته اول، کسانی که مجبورند برای امرار معاش با ویروس دست‌وپنجه نرم کنند. دوم، آنها که برای تفریح یا سفرهای غیرضروری نمی‌خواهند تن به محدودیت‌ها بدهند؛ این دسته عمدتا تبعات انتقال ویروی را کم اهمیت، نادیده یا حتی دروغ می‌پندارند. دسته سوم، افرادی که با نوع نگاه تقدیرگرایی، برابرِ ماندن در منزل مقاومت می‌کنند.

 

جنبه‌های رفتاری خاصی می‌تواند این عدم تمکین از دستورالعمل‌ها را توضیح دهد. به عنوان مثال، شخصیت فردگرا و رد کننده اقتدار ممکن است در دوران کودکی کسب و در طول زمان تقویت شده باشد. بنابراین پیوستن چنین افرادی به پویایی جمعی و پیروی از حرکت پیشگیرانه بسیار دشوار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات